Ezzel még egy választási lehetőség kínálkozik: az előfizető meghatározhatja, hogy a jövőben minden egyes hívását egy másik szolgáltatótól veszi igénybe, de arra is van módja, hogy minden egyes hívás előtt külön-külön döntse el, melyiket választja. Az "átkapcsolást" a hírközlési hatóságtól kapott úgynevezett előhívószám teszi lehetővé. Ennek igénybevételéhez mindenképpen szerződést kell kötni, hiszen a későbbiekben az átkapcsolt hívásokról az új szolgáltató fog számlát küldeni. A Matávnál ez nagyon egyszerűen történik, a 1212-es ügyfélszolgálati szám hívásával elég telefonon közölni a szándékot, és bediktálni az adatokat, majd néhány napon belül az írásban kiküldött, mindkét részről aláírt szerződés nyomán minden vonaltípusról igénybe vehető az új szolgáltatás.
A Matáv február 18-ától a Vivendi szolgáltatási területén már bevezette az új "1515 - Matáv Előhívó" szolgáltatását. Ezt a hívásonkénti szolgáltatóválasztást azoknak ajánlják, akik a helyközi II-es, belföldi távolsági III-as, illetve nemzetközi és mobilirányban havonta legalább bruttó 1515 forint értékben telefonálnak. Igénybevételéhez a kagyló felemelése után előbb a 1515-ös számot kell tárcsázni, ekkor a központ érzékeli az előfizető szándékát, és a Matáv felé irányítja a hívást. A hívó persze ebből mit sem érzékel, ő az előhívószám után közvetlenül tárcsázhatja a 00-val vagy 06-tal kezdődő teljes telefonszámot.
A másik megoldást, az úgynevezett szolgáltató-előválasztást a Matáv március 15-étől tette lehetővé a Vivendi területén a Ritmus díjcsomagcsalád bevezetésével, amelyet azoknak az üzleti ügyfeleknek ajánlanak, akik főleg csúcsidőben telefonálnak helyközi II-es, belföldi távolsági (III-as), mobil- és nemzetközi zónákba. Az új "1515 - Matáv Előhívó" szolgáltatás választásakor a Matáv nem szab meg kötelező szerződéskötési időt, nincs belépési és havidíj, tehát csak a tényleges hívásokért kell fizetni - kedvezőbb percdíjakkal. Az új csomag megkülönbözteti a helyközi II-es és a belföldi távolsági III-as irányt. Az ajánlat a helyközi II-es hívásoknál a legkedvezőbb. Azok az ügyfelek tudják ezt kihasználni, akik Budapest agglomerációjában élnek, és Budapestet hívják. Ilyen pedig jócskán akad, hiszen a Vivendi korábbi körzeteihez tartozik Gödöllő, Szigetszentmiklós, Esztergom, Vác, Ráckeve és Dunaújváros. Itt a megtakarítás nagysága csúcsidőben elérheti a 37,5%-ot. A belföldi távolsági hívásokra (például Szeged-Budapest) a hatósági árhoz képest (csúcsidőn kívül) 10-13% kedvezményt, a nemzetközi hívásirány 1-3-as zónájában 10% kedvezményt biztosít a Matáv. Ráadásul minden esetben másodpercalapon számláz, így az ügyfélnek csak annyi másodpercért kell fizetnie, amennyit beszélt.
Néhány héttel a körzethatárok megnyitása után máris megkezdődött az előfizetők vándorlása. A Budapest Bank az elsők között döntött úgy, hogy él a lehetőséggel, mert mind az ár, mind az együttműködés feltételei tekintetében a bank elvárásainak megfelelő, versenyképes ajánlatot kapott. A Budapest Bank és a Matáv közötti megállapodás szerint a Vivendi szolgáltatási területein lévő települések (Dunaújváros, Esztergom, Gödöllő, Jászberény, Ráckeve, Szeged, Szigetszentmiklós, Vác, Veszprém) bankfiókjainak belföldi távolsági, mobil- és nemzetközi hívásait veszi versenytársától Matáv.