"Elrendelték, hogy kémkedjünk a felhasználóink után; ez a legőszintébb megfogalmazása a dolognak" - mondta Ken Potashner, a digitális videofelvevőket gyártó társaság vezérigazgatója. A Sonicblue mellett azonban számos személyi jogokkal foglalkozú jogász is felkapta a fejét.
"Ezt ahhoz tudom hasonlítani, mintha a lemezkiadók arra köteleznék a Microsoftot, hogy nyomon kövesse, mely felhasználók küldenek mp3 fájlokat e-mail levelükhöz csatolva" - mondta David Martin, a Privacy Foundation alapítvány egyik vezető szakértője.
Charles F. Eick, a Santa Clara-i (Kalifornia) központi kerületi bíróság bírója az elmúlt héten arra kötelezte a Sonicblue-t, hogy nyilvántartsa, "milyen tartalmakat másolnak le, tárolnak és terjesztenek a felhasználók, illetve néznek meg a reklámok kihagyásával", és továbbadja az információkat a szórakoztatóipari társaságoknak.
A Walt Disney, amely az egyik felperes az ügyben, úgy véli, "a Sonicblue teljesen valótlanul festi fel a bíróság döntését". - A Sonicblue-nak teljesen névtelenül kell összefoglaló adatot adnia arról, hogy a felperesek szerzői jogok által védett tartalmait a felhasználók hogyan használják fel - mondta Michelle Bergman, a Disney szóvivőnője. - Egyik felperes társaságot sem érdeklik a felhasználók személyes adatai... Mi csak a szerzői jogokkal védett tartalmainkat védjük, illetve azokat, akiknek a megélhetése ettől függ - tette hozzá.
Laurence Pulgram, a Sonicblue ügyvédje, a Fenwick & West jogi cég szakértője úgy véli, a Disney állítása nyílt hazugság, mivel a bíróság ítélete szerint a Sonicblue-nak személyes információkat is ki kell adnia a felhasználókról, amennyiben a felperesek igénylik.
Mint ismeretes, a filmstúdiók és tv-társaságok azért perelték be a Sonicblue-t tavaly októberben, mert Replay TV elnevezésű digitális videofelvevője (DVR) lehetővé teszi a reklámok kihagyását a felvett tévéműsorokból, illetve mert segítségével az interneten keresztül továbbítani lehet a felvett műsorokat.