A kis- és középvállalkozások, valamint a nagyvállalatok között az intenetkapcsolatok arányában meglévő különbség csak lassan mérséklődik. A szoros korreláció a vállalat mérete és az internet-hozzáférés megléte között változatlanul fennáll: a nagyvállalatok (300 fő felett) esetében szinte minden cég rendelkezik már internet-hozzáféréssel, míg az 5-50 főt foglalkoztató mikro- és kisvállalkozások között a világhálós kapcsolatok aránya 70-78% közötti, a középvállalkozások esetében 85% körüli. A várakozások alapján a vállalati előfizetői kör bővülése 11%-os lesz a következő egy évben.
Az elmúlt hat hónapban rendkívül gyors ütemű növekedés zajlott le az ADSL típusú internet-hozzáférés kiépítése terén, s így az alkalmazott technológia szempontjából átrendeződött a vállalati internet-hozzáférések megoszlása. Míg a tavalyi év szeptemberében az ADSL-csatlakozások aránya az összes csatlakozáshoz viszonyítva 1-2% volt, addig 2002 márciusára az arány elérte a 8%-ot. A technológia előretörésének oka, hogy 2001 utolsó negyedévében az internetszolgáltatók jelentős, és mint azt az eredmények is mutatják, sikeres reklámkampányba kezdtek, és mérsékelték az ADSL-előfizetések díját. Így az ADSL nemcsak más szélessávú hozzáférési típusokkal szemben, hanem az internetet többet használó dial-upos hozzáféréssel rendelkező vállalatok számára is versenyképes alternatívává vált.
Az ADSL mellett a kábeltévé-hálózaton keresztüli internetelérés aránya is folyamatosan nő a vizsgált vállalati körben. A két szélessávú hozzáférés piaci részesedése elsősorban a dial-upos csatlakozások arányának rovására növekszik.
A várakozások egyértelműen az ADSL további térhódítását mutatják. A következő 12 hónapban a jelenlegi ADSL-hozzáférési arány megduplázódása várható. Az ADSL arányának növekedésével párhuzamosan főként a hagyományos kapcsolt vonali dial-up csatlakozások arányának csökkenésére lehet számítani.
A GKI Gazdaságkutató Rt. számítása szerint 2001-ben az interneten keresztül lebonyolított nagykereskedelmi forgalom nagysága 31,5 milliárd forintot tett ki, míg az internetes kiskereskedelem 5,4 milliárd forint árbevételt ért el (a turizmushoz kapcsolódó ágazatok vállalatainak internetes értékesítését külön számolták, melynek becsült értéke 2001-ben 10,6 milliárd forint). Ez 2000-hez képest 66%-os növekedés az internetes nagykereskedelmi (2000: 21 milliárd Ft) és közel ötszörös növekedés az internetes kiskereskedelmi forgalomban (2000: 1,1 milliárd Ft). A növekedés ellenére az internetes értékesítés részaránya egyelőre átlagosan a vállalatok árbevételének 0,1%-át teszi ki. 2002-re a vállalatok a világhálóra épülő értékesítések 52%-os növekedését prognosztizálják, a bővülés húzóágazata a várakozások alapján elsősorban a kereskedelmi szektor lesz.