A Viacommal kötött megegyezés kiemeli az IBM egyre növekvő szerepét a digitális szórakoztatóipari megoldások konzultációs és technikai támogatási területén. A piac ezen szegmensét az IBM mellett egyébként olyan más óriások is kiszemelték, mint például a Microsoft. Az IBM-nek ezidáig az AOL Time Warner-féle CNN-nel volt hasonló kapcsolata, amelynek multimédia rendszereit a társaság a japán Sony-val közösen menedzseli.
"Ez több, mint egy újabb lépcsőfok a digitális szórakoztatóipari szolgáltatási rendszerekben; ez egy óriási, stratégiai előrelépés" - mondta Richard Doherty, a The Envisioneering Group piackutató cég elemzője. A szakember szerint az IBM elsősorban megoldásainak közismert megbízhatósága és biztonsága miatt tudta elnyerni a szerződést olyan riválisok előtt, mint például a szoftveróriás Microsoft.
A Viacom számára a megállapodás lehetővé teszi, hogy a társaság sokkal hatékonyabban és könnyebben menedzselje programjait és hirdetéseit, amelyeket a társaság a földi és műholdas sugárzású, illetve kábel- és internet-alapú hálózatain terjeszt. A médiaóriás műsorai ugyanis egyre inkább digitálissá válnak, ami elengedhetetlenné teszi egy biztonságos és megbízható digitális rendszer kiépítését.