Mint a társaság közleményéből kiderült, a felhasználók nem a japán McDonald's éttermekben elhelyezett számítógépek segítségével kapcsolódhatnak majd a világhálóra, hanem saját notebookjaikat és egyéb eszközeiket köthetik előfizetés ellenében az internetre evés közben. A lépés Japán mintegy 4000 McDonald's gyorsétterméből változtat internetes kávézót.
Masayoshi Son, a Softbank elnöke elmondta, hogy a két társaság az internetezés lehetősége mellett a világháló segítségével működő telefonos szolgáltatást is nyújtani fog a vendégek részére. "Mindez viszonylag alacsony pluszberuházással megvalósítható, és szeretnénk több bevételi forrást is kialakítani a rendszerhez" - mondta. Yasuyuki Yagi, a McDonald's Japan egyik vezetője hozzátette, a vendégek a drótnélküli hálózat segítségével a rendeléseik ellenértékét is ki tudják majd fizetni.
A Nihon Keizai Shimbun üzleti napilap információi szerint a szolgáltatás elsőként Tokióban kerül bevezetésre a hónap végén, nem sokkal később pedig a többi japán McDonald's étteremre is kiterjed.
A McDonald's Japan, amely 55 százalékban az amerikai gyorsétterem óriás McDonald's tulajdonában van, a tavaly szeptemberi kergemarhakór járvány óta nem igazán tudja fellendíteni eladásait. A társaságot az emberek marhahústól való félelme mellett az egyre erősödő konkurenciaharc is nehéz helyzetbe hozta, de a 2001-es évben minimális, 1,1 százalékos bevételnövekedést így is el tudott érni.