A Ricoh külföldi értékesítése az elmúlt pénzügyi évben 26,6 százalékkal, 769,7 milliárd jenre nőtt az előző évhez képest. Ezzel szemben a hazai eladások 3 százalékkal, 902,7 milliárd jenre csökkentek.
Az információtechnológiai piac visszaesése ellenére Japán mindkét nagy, irodagépeket gyártó vállalata, a Canon Inc.és a Ricoh is erős eredménynövekedést jelentett az elmúlt pénzügyi évről. A két nagyvállalat javuló eredményei az új termékek sikerével és a vetélytárs Xerox Corp visszaesésével magyarázhatók. A jen árfolyamának csökkenése csak tovább növelte a külföldi bevételek hazai valutában számolt értékét.
Az idei pénzügyi évre a Ricoh 67,5 milliárd jen konszolidált nettó nyereséget jósol, és várakozása szerint a bevételei 1,77 ezer milliárd jenre bővülnek. Ez az egymás után következő kilencedik rekord nyereségű év lenne a vállalat történetében.
A Ricoh magyarországi leányvállalata, a Ricoh Hungary Kft. a 2001. április 1-jétől 2002. március 31-ig tartó pénzügyi évben 2,65 milliárd forint árbevételt ért el, 46,5 százalékkal többet az előző évinél. A 77 főt foglalkoztató leányvállalat forgalmának mintegy 55 százaléka gépek eladásából, 30 százaléka szolgáltatásból, 14 százaléka kellékek és alkatrészek értékesítéséből, a többi egyéb tevékenységből származik.
A Ricoh szerdán 2395 jenen zárt a tokiói értéktőzsdén, 2,79 százalékkal drágábban, mint kedden. Ötvenkét héten belül a csúcsa - egyszersmind történelmi csúcsa - 2735 jen volt, közel egy évvel ezelőtt, a mélypontja 1563 jen, tavaly szeptember után.