A Microsoft a tavalyi év végén, egészen pontosan november 15-én mutatta be az Xboxot, melyből azóta idén március végéig mintegy kétmillió darabot adtak el az Egyesült Államokban. Amerikában tehát mindenképpen sikeresnek mondható a Microsoft-féle játékkonzol debütálása, a helyzet Japánban és Európában azonban korántsem ilyen kedvező, hiszen ezen piacokon nagyon komoly erőkkel van jelen a Sony sikeres játékkonzolja, a PlayStation 2, melynek következtében a Microsoft a világ ezen régiójában nem tudta teljes mértékben teljesíteni az Xboxszal kapcsolatos terveit. A Microsoft egyébként nagyon helyesen időben felismerte, hogy az Xbox ezen régiókban nem teljesít túl jól, éppen ezért a konzol árát Európában és Ausztráliában már a debütálást követő hatodik héten több mint 38 százalékkal csökkentette.
Visszatérve az amerikai piacra, a Microsoft játékkonzoljának ezen a piacon elsősorban azzal a Nintendo-féle GameCube-bal kell megküzdenie, mely az Xbox debütálását követően három nappal később jelent meg, valamint azzal a Sony-féle PlayStation 2-vel kell felvennie a harcot, mely 2000 novemberében debütált a piacon, és amelyből az Egyesült Államokban eddig mintegy 11 millió, világszinten pedig több mint 30 millió darabot adtak el. A Nintendo GameCube egyébként 199 dollárba, a Sony PlayStation 2 pedig 299 dollárba kerül.