B. O.: - Milyen oldalakat emelne ki kedvenc szakmai webhelyei közül?
K. G.: - Rendszeresen látogatom a piaci adatokat közlő site-okat, elsősorban az eMarketert (www.emarketer.com), a Cyberatlast (cyberatlas.internet.com), a Forrestert (www.forrester.com) és a NUA-t (www.nua.ie). Iparági hírek ügyében a két nagy hazait, a Kreatívot (www.kreativ.hu) és a BTL-t (www.btl.hu) látogatom, illetve az AdAge (www.adage.com) és a ClicZ (www.clicz.com) kapcsolódó témaköreit nézegetem. A látómezőm sarkában mindig ott vannak a szakmai szervezetek oldalai, elsősorban az Internet Advertising Bureau (www.iab.net) és az American Aassociation of Advertising Agencies (www.aaaa.org) site-ja. Ha valami fontosabb dolog történik iparági szinten, ezen a két webhelyen előbb-utóbb hírt adnak róla. Természetesen folyamatosan megpróbálok a legújabb trendek kapcsán képben lenni a design területén is. Éppen ezért rendszeresen olvasom a hazai Intertiát (www.inertia.d2.hu), de a Kaliber 10000 (www.k10k.net) és a Designiskinky (www.designiskinky.com) oldalait sem kerülöm el. Miután munkám az online médiához köt, folyamatosan böngészem a nagyobb magyar médiumokat, illetve a belső levelezőlistánkon is sokszor vitatunk meg újdonságokat, megoldásokat, amelyeket itthon látunk, tapasztalunk. Ezeket általában magam is megnézem. Ugyanakkor furcsa lenne azt állítani, hogy mindennap böngészem a nagyobb tartalomszolgáltatók oldalait, de egy hét viszonylatában biztosan majdnem mindenhová benézek egyszer valaminek az okán. A híreket mind az Indexen (www.index.hu), mind az Origón (www.origo.hu) elolvasom, a szűkebb témájú vertikális portálok közül a szakmaiakon kívül a Figyelőnetet (www.figyelonet.hu), a Relaxot (www.relax.hu) és a Habostortát (www.habostorta.hu) olvasom még. Sokszor megnézem az angol nyelvű kreatív versenyek site-jait, sok jó ötletet lehet meríteni belőlük. Ezekről az oldalakról azután sokfelé lehet tovább böngészni.
B. O.: - Például milyen érdekes helyeken szokott kikötni? Vannak-e kedvencei a szakmai oldalakon kívül?
K. G.: - Böngészés közben sokszor lyukadok ki ingyenes tárhelyeken elhelyezett személyes oldalakon. Ezek azok, amiket szinte mindig előszeretettel nézegetek, egyrészt mert nem anynyira kommerszek, másrészt sokkal inkább látszik mögöttük az ember. Kíváncsi vagyok rájuk. A legújabb trend, a blogging (www.blogger.com), amely a naplóírás, a linkajánló és a személyes weblapokon elhelyezett anyagok érdekes keveréke, mindig nagyon egyéni. Ezeket az oldalakat mindez még inkább személyessé és akár mindennapi olvasmánnyá teheti.
B. O.: - Van-e emlékezetes internetes története?
K. G.: - Nagyon érdekes élményem volt, amikor egy kerti bulira készültem, és eszembe jutott, hogy elő lehetne venni a régi Szuper 8-as filmvetítőnket: van egy pár nyuszis orosz rajzfilm, ami egy bulin nagyon "oldschool" hangulatot teremtene. Azért került fel a padlásra, mert kiégett benne az izzó, és sokáig kerestünk hozzá valót, de már nem lehetett kapni - abban az időben még nem létezett web. Most viszont rákerestem, és megtaláltam az úriembert, aki az Egyesült Államokban is egyedüliként arra szakosodott, hogy a régi vetítőgépekhez felvásárolja a felszámolt izzókészleteket, majd azokat továbbadja. Két héten belül megjött a kért izzó az USA-ból.
B. O.: - Végül is mit jelent az Ön számára az internet?
K. G.: - Szinte minden szakmai konferencián felmerül a komoly szociológiai kérdés: a behálózott világ vajon összehozza az embereket, kiszélesíti az emberi kapcsolatrendszert, vagy épp ellenkezőleg, a gép előtt ülők világa szűkebb, ők kevesebb "társadalmi életet" élnek? Nos, tudományos megalapozottsággal nem tudok válaszolni, de a személyes tapasztalatom az, hogy mind az üzleti életben, mind a baráti kapcsolatok terén sokat hozott nekem a web, rengeteg embert ismertem meg általa. Összességében elmondhatom, hogy az internet nélkülözhetetlen, és megpróbálom arra használni, hogy az életem könnyebb, egyszerűbb és tartalmasabb legyen általa.