Keresztúri Gergely kedvenc webhelyei

Csapó Ida Csapó Ida, 2002. május 27. 17:39
A Red-stars.com Hungary Rt. a hazai internetes reklámozás úttörőjeként 1998 tavaszán alakult, s a Telnet Magyarország Rt. üzletágaként kezdte meg tevékenységét. Fő működési területe az online médiatervezés és -vásárlás, kampánykiszolgálás, első ügyfelei pedig a legnagyobb nemzetközi reklámügynökségek közül kerültek ki. Önálló vállalatként 2000 novembere óta működik. Alaptevékenységét változatlanul az online reklám tárgykörébe tartozó szolgáltatások alkotják, ezeket ügyfélportfóliója átalakulásával teljes körűvé bővítette. Az online médiában eltöltött négy év alatt több mint száz reklámkampányt bonyolított le. Keresztúri Gergely vezérigazgató szerint a cég a hazai piacon egyedülálló múlttal rendelkezik, elsősorban internetes reklámkampányok, promóciók tervezése és kivitelezése terén, s az ötletektől a kreatív anyagok készítésén keresztül a médiatervezésig, illetve -vásárlásig mindennel foglalkozik.
Keresztúri Gergely: - Miután csak internetes dolgokkal foglalkozunk, érdemes megnézni a honlapunkat a www.red-stars.hu címen. Mint az ezen a területen a legnagyobb tapasztalatokkal rendelkező cég, végigkísértük a magyar tartalomszolgáltatás gyerekkorát az AltaVizsla indulásától a többi portál felépüléséig és népszerűvé válásáig. Mondhatom, sok minden történt az elmúlt négy évben. Munkámból és érdeklődésemből fakadóan elég sok site-ot látogatok. Időnként szeretek szörfözni, szinte cél nélkül, és olyankor mindent megnézek, ami az utamba kerül és érdekes. A kedvenc linkjeimet sokáig rendezgettem, majd a Startlap-mozgalom elindultával ezeket publikálhattam is. Természetesen a munkám miatt elsősorban az onlinemarketing.lap.hu-t kell megemlítenem, ahol sok olyan site-ot sikerült összeszednem, amelyet gyakran meg is látogatok. De számomra nagyon kedves még az alfaromeo.lap.hu és a dob.lap.hu is. Az Alfa-tulajdonosok egyébként nagyon komoly webes közösségi életet élnek, erről tanúskodik az is, hogy az Index "Alfa Romeo - szerelem?" topicja a legnagyobb az autós témájú fórumok közül. Komoly baráti kapcsolatokra tettem szert ezen a fórumon, ezért rendszeresen olvasom, és részt veszek az életében. Miután autóvásárlásra készülök, gyakran járok a legnagyobb németországi használtautó-site-okon, a Mobile.de-n (www.mobile.de) és az Autoscout24.de-n (www.autoscout24.de). Azt hiszem, a márkát az előzőek miatt nem kell említenem, gyakran látogatom a rajongói oldalakat is, elsősorban a Cuoresportivo.hu-t (www.cuoresportivo.hu) és a Cuoresportivo.ch-t (www.cuoresportivo.ch). A dob.lap.hu oldal az egyik hobbim "származéka", lassan egy éve tanulok kongázni. Ezen a lapon keresztül találtam rá a Latin Combo együttes vezetőjére, akivel később meg is ismerkedtem, s aki ebben a műfajban az egyik legnagyobb tekintélynek örvendő zenész. A lap.hu-val kapcsolatban még további terveim vannak: most készítem a numizmatika és az e-learning témáját feldolgozó linkgyűjteményeket.

B. O.: - Milyen oldalakat emelne ki kedvenc szakmai webhelyei közül?

K. G.: - Rendszeresen látogatom a piaci adatokat közlő site-okat, elsősorban az eMarketert (www.emarketer.com), a Cyberatlast (cyberatlas.internet.com), a Forrestert (www.forrester.com) és a NUA-t (www.nua.ie). Iparági hírek ügyében a két nagy hazait, a Kreatívot (www.kreativ.hu) és a BTL-t (www.btl.hu) látogatom, illetve az AdAge (www.adage.com) és a ClicZ (www.clicz.com) kapcsolódó témaköreit nézegetem. A látómezőm sarkában mindig ott vannak a szakmai szervezetek oldalai, elsősorban az Internet Advertising Bureau (www.iab.net) és az American Aassociation of Advertising Agencies (www.aaaa.org) site-ja. Ha valami fontosabb dolog történik iparági szinten, ezen a két webhelyen előbb-utóbb hírt adnak róla. Természetesen folyamatosan megpróbálok a legújabb trendek kapcsán képben lenni a design területén is. Éppen ezért rendszeresen olvasom a hazai Intertiát (www.inertia.d2.hu), de a Kaliber 10000 (www.k10k.net) és a Designiskinky (www.designiskinky.com) oldalait sem kerülöm el. Miután munkám az online médiához köt, folyamatosan böngészem a nagyobb magyar médiumokat, illetve a belső levelezőlistánkon is sokszor vitatunk meg újdonságokat, megoldásokat, amelyeket itthon látunk, tapasztalunk. Ezeket általában magam is megnézem. Ugyanakkor furcsa lenne azt állítani, hogy mindennap böngészem a nagyobb tartalomszolgáltatók oldalait, de egy hét viszonylatában biztosan majdnem mindenhová benézek egyszer valaminek az okán. A híreket mind az Indexen (www.index.hu), mind az Origón (www.origo.hu) elolvasom, a szűkebb témájú vertikális portálok közül a szakmaiakon kívül a Figyelőnetet (www.figyelonet.hu), a Relaxot (www.relax.hu) és a Habostortát (www.habostorta.hu) olvasom még. Sokszor megnézem az angol nyelvű kreatív versenyek site-jait, sok jó ötletet lehet meríteni belőlük. Ezekről az oldalakról azután sokfelé lehet tovább böngészni.

B. O.: - Például milyen érdekes helyeken szokott kikötni? Vannak-e kedvencei a szakmai oldalakon kívül?

K. G.: - Böngészés közben sokszor lyukadok ki ingyenes tárhelyeken elhelyezett személyes oldalakon. Ezek azok, amiket szinte mindig előszeretettel nézegetek, egyrészt mert nem anynyira kommerszek, másrészt sokkal inkább látszik mögöttük az ember. Kíváncsi vagyok rájuk. A legújabb trend, a blogging (www.blogger.com), amely a naplóírás, a linkajánló és a személyes weblapokon elhelyezett anyagok érdekes keveréke, mindig nagyon egyéni. Ezeket az oldalakat mindez még inkább személyessé és akár mindennapi olvasmánnyá teheti.

B. O.: - Van-e emlékezetes internetes története?

K. G.: - Nagyon érdekes élményem volt, amikor egy kerti bulira készültem, és eszembe jutott, hogy elő lehetne venni a régi Szuper 8-as filmvetítőnket: van egy pár nyuszis orosz rajzfilm, ami egy bulin nagyon "oldschool" hangulatot teremtene. Azért került fel a padlásra, mert kiégett benne az izzó, és sokáig kerestünk hozzá valót, de már nem lehetett kapni - abban az időben még nem létezett web. Most viszont rákerestem, és megtaláltam az úriembert, aki az Egyesült Államokban is egyedüliként arra szakosodott, hogy a régi vetítőgépekhez felvásárolja a felszámolt izzókészleteket, majd azokat továbbadja. Két héten belül megjött a kért izzó az USA-ból.

B. O.: - Végül is mit jelent az Ön számára az internet?

K. G.: - Szinte minden szakmai konferencián felmerül a komoly szociológiai kérdés: a behálózott világ vajon összehozza az embereket, kiszélesíti az emberi kapcsolatrendszert, vagy épp ellenkezőleg, a gép előtt ülők világa szűkebb, ők kevesebb "társadalmi életet" élnek? Nos, tudományos megalapozottsággal nem tudok válaszolni, de a személyes tapasztalatom az, hogy mind az üzleti életben, mind a baráti kapcsolatok terén sokat hozott nekem a web, rengeteg embert ismertem meg általa. Összességében elmondhatom, hogy az internet nélkülözhetetlen, és megpróbálom arra használni, hogy az életem könnyebb, egyszerűbb és tartalmasabb legyen általa.