A közepes méretű vállalatok 80%-a arra panaszkodik, hogy a nagy CRM szoftvermegoldások túl sokba kerülnek.
A megkérdezettek több mint 96%-a szerint cége olyan CRM szoftvert részesít előnyben, amelynek "igazán jók a technológiai paraméterei". Az elismert márka vagy a szállító cég mérete nem szerepel a beruházásnál a legfontosabb szempontok között.
A közepes méretű vállalatok több mint 68%-a véli úgy, hogy a nagy CRM szoftvercégek termékei több olyan sajátossággal is rendelkeznek, amelyekre nekik valószínűleg soha nem lesz szükségük.
A válaszadók 94%-a pedig kijelentette, hogy a CRM szoftver vásárlása előtt szívesen tesztelné a terméket.
A tanulmány eredménye rávilágít az új CRM szoftver-beszerzési szokások és igények változására: a cégek alaposan felülvizsgálják a CRM beszerzés általuk fontosnak tartott kritériumait, majd követelmény-listákat készítenek és igényt tartanak egy úgynevezett előzetes bizonyításra, amelynek tételesen is meg kell mutatnia, hogy a CRM beruházás milyen minőségű és mekkora pozitív hatással lesz vállalkozásukra.
"Saját tapasztalataink is azt mutatják, hogy a közepes méretű vállalatok a könnyen kezelhető, gyorsan bevezethető, de mégis ésszerű áron beszerezhető CRM rendszereket részesítik előnyben. Szerencsére - a több mint másfél évvel ezelőtti stratégiaváltás óta -, a Pivotal a közepes méretű vállalatokra jellemző igényeket támogatja megoldásával. Gyors bevezetését például az az eszközkészlet teszi lehetővé, amelynek működését a vállalat munkatársai is könnyen elsajátíthatnak. Ha változnak a vállalati igények és újabb testreszabásra van szükség, akkor a felhasználók maguk is módosíthatják a modellt. Természetesen ez egyben költséghatékonysággal is jár, nem is beszélve a megtakarított időről." - hangsúlyozza Michael Wellington, az LLP Budapest kereskedelmi igazgatója.