A francia Canal+ TV csatorna jogi csatát vív egy, a Rupport Murdoch vezette News Corp. által ellenőrzött céggel illegális szoftverhasználat miatt. A Canal+ állítása szerint 1 milliárd USD-t veszített azáltal, hogy több millió néző ingyen nézhette a kódolt és díjköteles csatornát.
Michael Eisner, a Disney vállalat vezetője azzal vádolja az IT szektort, hogy reklámozzák a videók illegális másolását, mert ezáltal megnő a másoláshoz szükséges technológiai eszközök- chipek, számítógépek, szoftverek utáni kereslet. Ezt a vádat az IT szektor résztvevői határozottan visszautasítják.
Az Európai Unió létrehozta az ún. WIPO szerződést, amiben arra ösztönzi a zenekiadókat, hogy tegyék műveiket on-line elérhetővé, ezáltal egyértelműbbek lesznek az illegális felhasználók elleni jogok. A kiadók és a zenészek véleménye szerint azonban az új EU szabályok túl engedékenyek, nem megfelelőek a digitális kalózokkal szemben. A szabályt civil szervezetek is támadták, szerintük ugyanis sérti a szólásszabadságot az interneten.
Az európai film, videó, zenei interaktív szórakoztató és üzleti szoftvergyártók sürgetik az Európai Uniót, hogy olyan szabályozást hozzon létre, ami elrettentő büntetést szab ki a törvénysértőkre, csökkenti a bírósági eljárások idejét, hatékony módszert javasol a bizonyítékok megsemmisítése ellen, a gyártással és a terítéssel kapcsolatos információkhoz hozzáférhetőséget biztosít. A szoftvergyártók kára megközelítőleg 4.5 milliárd Euró évente.
A CD lemezek védelme nehéz. A nagyobb zenekiadók különböző technológiákat alkalmaznak arra, hogy ne, ill. nehezen lehessen a CD-ket másolni. A CD-k védelme azonban lejátszási gondokat okozott a számítógépeken és egyes CD-lejátszókon. Egyes zenészeknek elnézést kellett kérniük rajongóiktól és kicserélni a lemezeket nem-védettekre. Philips, a Compact Disc márka üzemeltetője, bejelentette, hogy ellenzi a másolás-védelmi tervet, és a másolás-védelemmel készült CD-ket nem látja el Compact disc emblémával, mert azok technikailag nem CD-k.
Hírek 2002. II. negyedévéből:
Európa:
Litvánia: Litvániában az ezidáig előforduló legnagyobb kártérítést, 55.250 USD-t fizetett a BSA-nak az informatikai vállalat, a FIMA illegális szoftverek használata miatt. A cégnél 2000.augusztusában tartottak házkutatást. Az elsőfokú ítélet 2001.januárban csak egy jelentéktelen (75 USD) adminisztrációs költség fizetésére kötelezte a vállalatot, aki visszautasította a BSA ajánlatát a szoftverek legalitásának elrendezését illetően, 22.500 USD értékben. A BSA ezért polgári peres eljárás keretében beperelte a vállalatot, minek eredményeként megkapta a szoftverek értékét és 20.000 USD-t a perköltségekre.
Franciaország: Az Exigez lOriginal (Ragaszkodj az eredetihez) kampány első része sikeres volt, több mint 35 millió Euró értékben vásároltak szoftvereket. A kampány második részében 70000 levelet küldenek ki azoknak, akik az első levélre nem válaszoltak. 13000 kis vállalatnak adtak telefonon felvilágosítást és segítséget.
Áprilistól a Media kampány a kis-és közepes vállalatokat célozza meg. 34000 direct mail-lel, 380 rádió spot-tal, napi és üzleti újságokban való hirdetéssel hívják fel elsősorban a high-tech és kommunikációs szektorban tevékenykedők figyelmét az illegális szoftverhasználat veszélyeire.
Norvégia: egy bejelentő felhívta a BSA-t, hogy éppen most kínálnak neki az interneten illegális szoftvereket. A CD-k ára 200 norvég korona volt. Az eladó elismerte, hogy illegálisan adott el szoftvereket, még a listát is bemutatta, miket lehetett nála rendelni. Anyagi helyzetére, az üzletekből származó kis nyereségére és az együttműködési készségére való tekintettel a pénzbírság összege 10.000 norvég korona.
Ázsia, Ausztrália, Új-Zéland:
Sydney: Az ausztrál BSA kiterjeszti segítségét a kis-és középvállalkozások számára. Ingyenes kiadványt kaphatnak szoftvereik rendezéséhez (Magyarországon a Szoftvernyilvántartó c.kiadvány ilyen), valamint ingyenes online segítséget. A kampány mottója: No business too small(Nincs túl kicsi üzlet).
Latin Amerika:
Brazília: Sao Pauloban jelenleg a rendőrség a szoftvereket árusító üzletek nagy részét az álcázott vásárló-i programmal ellenőrzi. Ez azt jelenti, hogy a rendőrök potenciális vásárlóként viselkednek, majd a megvételre kínált, licensz és tanúsítvány nélküli számítógépeket lefoglalják, a tulajdonos ellen pedig eljárást indítanak.
Mexikó: A fővárosban a kormány és a BSA elindította a Zero Tolerance (Nincs kímélet) kampányt, ami alatt 25000 levelet küldenek ki, ami lehetőséget ad auditra, valamint 2500 végfelhasználónál vizsgálatot indítanak. A kampány reklámjait egy civil szervezet, az Alliance against Piracy (Kalózkodás elleni Szövetség) készítette.
Kolumbia: A kolumbiai rendőrség április 15-19 között Latin Amerika legnagyobb, hamis termékek elleni akcióját hajtotta végre, minek keretében 16 városban 404 helyen tartottak házkutatást, 153459 CD-t, 736 számítógépet, 96 CD írót, 9 nyomtatót foglaltak le. A rendőrség megvizsgált továbbá 200 internet kávézót is. 19 esetben történt letartóztatás.
Brazília: A Zero Tolerance kampány itt is elkezdődött. Összefogja a különböző szolgáltatók (zenekiadók, mozik, ruha-és cipőmárkák, kábeltelevíziók, stb) képviselőit az illegális szoftverhasználat ellen, amit ma már a társadalom egésze elleni bűncselekménynek tekintenek. Az egyik legjelentősebb újság (O Globo) heti mellékletet szentel az illegális szoftverhasználat témakörnek. A kampányt a legnépszerűbb szappanoperában (O Clone) is hirdetik.
Tűzszünet kampányok:
Németország:
Április 15-én indult Berlinben, Németországban először, a Tűzszünet kampány. Az elmúlt 20 hónapban ugyanis a németországi vállalatok összesen több mint 1,3 millió Euro kártérítést fizettek illegális szoftverhasználatért, és több mint 500.000 Euro-t fizettek ki az utólagos licenszekért. A vállalatoknak 30 napjuk van szoftvereik legalizálására, május 14-ig.
Ausztria:
A Tűzszünet kampány 2001.májustól 2002 februárig tartott 3 tartományban. Felső-Ausztriában (május-június) több mint 100 vállalat használta ki a lehetőséget és regisztrálta magát a BSA-nál, illetve megvásárolták a hiányzó licenszeket. Bécsben (október-november) 200 vállalat regisztrált, Tirolban pedig (2002.január-február) már az első napokban jelentkezett több mint 50 cég.
Taiwan:
A kampány célja, hogy a Kalózkirályság-ként ismert országban csökkenjen az illegális szoftverhasználat. A kampány népszerűsítéséért, április 4-én több ezer énekes, szövegíró és a zeneipar alkalmazottjai vonultak az utcára, feketébe öltözve, így tiltakozva a kalózok ellen.