Erősít az IBM az adatbázis-kezelő piacon

Kovács Attila, 2002. június 6. 12:04
Az IBM Magyarország szoftver üzletága június 6-i sajtótájékoztatóján Fóris Zoltán igazgató bejelentette, hogy a vállalat „just-in-time” erőfeszítéseket tesz most, hogy az adatbázis-kezelők hazai piacán a DB2-vel több szegmensben is piacot szerezzen az Oracle-től, és hazai részesedését - elsősorban - a kormányzati, államigazgatási szektorban 20% körülire tornázza fel.
Az IBM érvei között szerepel a DB2 termékek rendkívül versenyképes ára, rugalmassága, platformfüggetlensége, a portolási gondok hiánya, a teljesen újfajta alkalmazások megléte, a termék új fejlesztésekre való alkalmassága és bizonyos konstrukcióban a termékekkel kapcsolatos alapképzés ingyenes volta. Az IBM megragadja a lehetőséget, amit a most először az adatbázis-kezelőkre bevezetett központosított közbeszerzés számára (is) nyújthat. A szeptembertől elérhető konkrét ajánlattal az IBM Magyarország piacszerű agresszív árháborút is kíván folytatni az adatbázis-kezelők hazai piacán, miközben az is célja, hogy a kevesebb DB2 szakemberrel járó hátrányt is néhány hónap alatt ledolgozza. Fóris szerint ebben az is segít, hogy az eladást generáló DB2-partnerek alapképzését teljesen ingyenesen látja el a cég.

A vállalati szektorban, főleg az SAP ügyfeleknél 10%-os részesedést tűzött ki az IBM Magyarország, amely Unix és Windows platformokra egyaránt kínálja a DB2-t.

A DB2 fejlesztő és szoftvertámogató partnerek között található a T-Logic, Haitec, R&R, Synergon és az Interface Kft. Jellemző DB2 alkalmazási referencia a Brau Union elektronikus kereskedelmi megoldása.