Mint Kunitake Ando, a Sony egyik vezetője elmondta, a társaság pénzt kíván fektetni az NEC plazmakijelzőkkel foglalkozó részlegébe. A Sony ennek ellenére nem szerez érdekeltséget az NEC októberben külön leányvállalattá váló egységében. - Nem részt kívánunk szerezni a társaságban, hanem bizonyos komponensekből felmerülő szükségleteinket szeretnénk hosszú távra fedezni - mondta Ando.
A Sony meglehetősen lassan tört be a lendületesen növekvő lapos kijlezős tv-k piacára, és a társaság nem is gyárt plazmakijelzőket, amelyek a 40 col feletti képátlójú televíziók szegmensében rendkívül ígéretes technológiának számítanak.
Ando szerint a Sony megállapodása az NEC-vel nem exkluzív, és az NEC más cégeknek is szabadon értékesítheti plazmakijelzőit. A társaság mostani megállapodása egyébként nem sokkal azután valósult meg, hogy a cég hasonló célú tárgyalásai gyászos véget értek a plazmakijelzők vezető gyártójával, a Fujitsu Hitachi Plasma Display közös vállalkozással.
Bár a plazmatelevíziók piaca jelenleg még meglehetősen kicsi, a DisplaySearch piackutató cég szerint az eszközök piaca 2005-re évi 4 millió készülékre bővül. Az idei évben várhatóan mintegy félmillió plazmatelevízió talál gazdára.
Az NEC, amely márciusig tartó költségvetési évében 2,5 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el, a közelmúltban bejelentette, hogy plazmakijelző-üzletágát különálló leányvállalattá formálja, és külső befektetőt keres támogatására. A Sonynak mindez kiváló lehetőséget jelentett, mivel a társaság nem kíván plazmakijelző-gyártásba kezdeni. A társaság a plazmakijelzők helyett OLED (organikus fénykibocsátú dióda) megoldásokat fejleszt. Az első OLED-alapú televíziók legkorábban a jövő évben jelenhetnek meg.