Az elemzők szerint a társaság tavalyi online reklámkampánya igen sikeres volt, az új sorozat azonban korántsem biztos, hogy hasonlóan eredményes lesz.
- A BMW célja nem az volt, hogy online terjesztett videofilmjeivel vásárlásra ösztönözze az embereket. A társaság márkanevét kívánta még elismertebbé tenni, illetve imázsán akart javítani - mondta Jarvis Mak, a Nielsen/NetRatings egyik vezető elemzője. - A BMW mindezt sikeresen csinálta, és jelentős tömegek figyelmét keltette fel. A kifejezetten internetes terjesztésre szánt filmek igen szórakoztatók voltak - tette hozzá, aki szerint a folytatás valószínűleg már nem lesz ilyen népszerű.
Mak úgy véli, a három új rész nem fog túlzottan nagy sikert aratni, mivel egyszer már készítettek hasonló videókat. A Nielsen/NetRatings piackutató cég szerint az első BMW-videók még 2001 tavaszán óriási népszerűségnek örvendtek, a BMWfilms.com forgalma azóta azonban havi 100 ezer látogató alá csökkent.
A BMW egyébként nem az első társaság, amely online reklámjait némi szórakoztatással próbálja még hatásosabbá tenni. Többek között a Nike, Burger King, General Motoros, ESPN és Pepsico cégek is hasonló receptet követnek internetes marketingtevékenységük során.
A Nielsen/NetRatings szerint a BMW tavalyi kampánya azért is lehetett olyan sikeres, mert pont a célszegmenst érte el. A reklámvideókat elsősorban a broadband internet-hozzáféréssel rendelkezők töltötték le, akik nem szükségszerűen, de jellemzően a magasabb jövedelmi osztályba tartoznak.
A BMW, amely szerint a The Hire filmeket ez idáig több mint 13 millióan töltötték le, hasonló sikerre számít a három új rész kapcsán is. - A The Hire egyedülálló példája volt a különféle médiumok egymáshoz való közelítésének, illetve a határok áttörésének - mondta Jim McDowell, a BMW észak-amerikai marketingrészlegének elnökhelyettese. - Amikor belevágtunk a projektbe, nem tudtuk, milyen sikeres lesz, hiszen egy teljesen új területtel álltunk szemben - tette hozzá McDowell.