Suba János megígérte, a pannonosok késedelem nélkül kapják meg rövid szöveges üzeneteiket, és küldeni is probléma nélkül lehet majd. A szóvivő újságírói kérdésre leszögezte, a konkurens távközlési szolgáltatók felkészüléséről egyelőre nem rendelkeznek információkkal, de remélik, hogy a Vodafone és a Westel is felkészül a koncentráltan jelentkező óriási, több napos terhelésre. A konkurenseknél adódó technikai nehézségek ugyanis a Pannont is negatívan érinthetik, hiszen ilyen esetben esetleg a rivális szolgáltató előfizetőinek felhívása problémás lehet.
Suba János úgy fogalmazott, nem csak a rendezvény egyik fő támogatójaként kell helytállniuk, de mobilszolgáltatóként a Pannonnak kivételes kihívást is jelent a hétköznapinál jóval nagyobb forgalom és a különleges felhasználói igények fennakadások nélküli teljesítése.
A Pannon a fesztivál idejére új bázisállomást létesít a Szigeten, valamint bővíti a környéket lefedő, már üzemelő bázisállomások kapacitását is. Ezenkívül a szigetkörnyéki régiót kiszolgáló kapcsolóközpont forgalmának időszakos elterelése is lehetővé teszi a további kapacitásbővítést. Suba János elmondta, az SMS-kommunikáció megkönnyítésére új SMS-központot is létesítenek, így az üzeneteknek azonnal meg kell érkezniük. A rádiótelefon-cég hálózata összességében akár a hétköznapi terhelés négyszeresét is képes lesz elbírni - ez a tavalyi Szigethez képest ötven százalékkal nagyobb teljesítményt jelent - húzta alá az igazgató. A Szigetet és környékét a Pannon úgynevezett "Sziget kommandó" csoportja folyamatosan járni fogja, és a gyakorlatban is ellenőrzik a hívások minőségét és az SMS-ek bonyodalommentes továbbítását.
A távközlési szolgáltató ebben az évben is számos hasznos és ötletes alkalmazással színeseti a Sziget Fesztivált. Idén is lesz SMS-fal, valamint szöveges üzenetben lehet szavazni a legeredetibb szigetlakóra. (Az SMS-falakra küldött trágár szavakat egy szoftver csillag jellel helyettesíti majd.) A talált tárgyak sátrát is pannonos számon lehet riasztani. A legfejlettebb technológiát testesíti meg a Bee portréküldő szolgáltatása, melynek lényege, hogy SMS-ben aktiválható egy digitális fényképezőgép, mely az így készített jó minőségű fotót nagy sebességű GPRS kapcsolaton keresztül továbbítja az üzenetben megadott e-mail címre.
Tavaly a szigetlakók 74 százaléka rendelkezett mobillal, az idén azonban ez az arány akár 90 százalékos is lehet - mondta Suba úr. Suba úr néhány adattal is szolgált. Elhangzott, hogy a Szigetre érkezők 80 százaléka 24 évesnél fiatalabb, fele arányban nő, fele arányban férfi. Hatvan százalékuk érkezik a fővárosból. Suba János beszámolójából kiderült, tavaly 1 millió hívást és 300 ezer SMS-t kellett a Pannon hálózatának a Sziget idején elbírnia. Várhatóan az idén 50 százalékkal több hívást és SMS-t bonyolítanak majd a rendezvényen.
Talán a legmeglepőbb adat az, hogy a Sziget Fesztivál tavalyi felméréséből kiderült, az odalátogatók 93 százaléka rendszeresen internetezik. A Sziget Fesztivál sajtófőnöke, Vető Viktória arról is tájékoztatatta az újságírókat, hogy elindult a "Hathuszas" nevű szolgáltatás, mely 160 karakterben értesíti a helyszínen vagy a távol tartózkodó regisztrált médiamunkásokat, akik ezáltal azonnal értesülhetnek a legfontosabb történésekről.