Ezek után kétséges, hogy vajon a Universal Music által szorgalmazott, a közeljövőben debütáló megoldás gátat szab-e az illegális kópiáknak. A kételyt csak tovább erősíti az informatikai szakemberek egybehangzó véleménye, miszerint nincs az a másolásvédelmi technológia, amelyet ne lehetne feltörni, ráadásul a megváltozott felhasználói szokások - a zenét manapság már akár az autóba is áttölthetjük - nem igazán kedveznek az efféle megoldásoknak.
A probléma természetesen nem csak és kizárólag a hanglemeziparra koncentrálódik. Az internet és azzal párhuzamosan a digitális technika térhódításával a szellemi termékek más megnyilvánulási formái, így például a szoftverek másolása is egyre könnyebbé vált. Miközben tehát a szellemi termékek látens "eróziójának" lehetünk szemtanúi, egy képzelt vállalat tőkeszerkezetét megvizsgálva arra jutunk, hogy a legértékesebb erőforrás nem megfogható, többnyire a tudásban, a know-how-ban, a szellemi tőkében nyilvánul meg. A kérdés tehát kettős. Egyrészt arra próbáljuk megtalálni a választ, hogy vajon miképpen vehetjük fel a küzdelmet a szellemi termékek jogszerűtlen másolóival, másrészt hogyan aknázhatjuk ki a szellemi tőkét, a tudást, a kreativitást a vállalat fejlődése vagy éppen túlélése érdekében.
"Kitalálni nem elég!" című cikkünkben az előbbi témát próbáltuk feldolgozni, megkockáztatva azt a végkövetkeztetést, miszerint elképzelhető, hogy a megoldás nem a másolásvédelemi technológiák kidolgozásában, hanem az üzleti modellek újragondolásában keresendő. Ezzel párhuzamosan két cikksorozatot is útjára bocsátunk, az egyikben a tudásmenedzsmenttel, míg a másikban a kreativitással, illetve annak vállalaton belüli hasznosításával foglalkozunk, remélve, hogy a Business Online ezúttal is sok hasznos tanáccsal, ötlettel szolgál majd.