A társaság mintegy 1,2 milliárd dollárt áldoz a nyomtató üzletág átformálására, amelyből 900 millió dollárt a gyártási folyamatok terén végzett módosításokra, 125 milliót a kutatásra és fejlesztésre, 200 milliót pedig a marketing tevékenységekre költ el a cég. A lépés célja az, hogy "a társaság még egyszerűbbé és olcsóbbá tegye a digitális fotók megosztását".
A HP új nyomtatói számos fotónyomtatással kapcsolatos beállítási funkciót automatikusan tudnak majd elvégezni, és képesek lesznek megállapítani a behelyezett fotópapír típusát. További újítás lesz a megnövelt nyomtatási sebesség, elsősorban a 79-399 dollár közötti árszegmensben.
A Hewlett-Packard, amely a közelmúltban felvásárolta a Compaq Computert, komolyan támaszkodik a társaság nyomtatókkal, szkennerekkel, és digitális fényképezőkkel foglalkozó üzletágára. A részleg éves szinten mintegy 20 milliárd dollár bevételt termel az óriáscégnek. A társaság egyetlen másik, nyereséges üzletága az IT-szolgáltatásokkal foglalkozó részleg.
A HP az első hullámban három új, színes nyomtatót dobott piacra a HP Deskjet 5550, 3820 és 3420 típusok képében. A Deskjet 5550 a hagyományos fényképekkel egyező minőségű fotók nyomtatására lesz képes, ára pedig 149 dollár lesz. A két másik modell elsősorban az alsó szegmenst célozza 100 dollár alatti árral. Mindez azonban csak az egyik oldal, mivel a társaság emellett meg kívánja erősíteni az ipari nyomtatásban elért pozícióját is.