Az európai internetes szolgáltatók - a német T-Online, a francia Wanadoo és a spanyol Terra Lycos - úgy tekintenek a szélessávú szolgáltatások elterjesztésére, mint az életben maradásukhoz, a nyereségességhez elengedhetetlen fordulatra - hiszen az átlagosan kilencszer gyorsabb kapcsolat révén a fogyasztók több időt töltenek el a gép előtt, tovább maradnak az interneten, több hirdetést néznek meg, és többet fizetnek az online szolgáltatásokért is.
A NetValue adatai szerint a brit háztartások 6,1 százalékában van szélessávú internetelérés. A dán adat 24,5 százalék, Németországban 15,4 százalék ez az arány.
Nagy-Britannia azonban megkezdte a felzárkózást: áprilisban a British Telecom csökkentette a szélessáv tarifáit, lehetővé téve a Freeserve és az AOL számára, hogy 25 százalékkal alacsonyabb árakat állapítson meg. Többek között ennek eredményeképpen december és május között 2,6 százalékról 6,1 százalékra nőtt a brit szélessávú internetelérések aránya.