Be fog zárni a Yahoo Internet Life

Tóth Kristóf, 2002. július 4. 02:34
A Ziff Davis Media kiadásában készülő Yahoo Internet Life magazin befejezi tevékenységét, jelentették vállalatközeli források. A Ziff Davis kiadványok közül a körübelül 1.1 millió előfizetővel rendelkező lap csak az egyik a sorban: 2001 novemberében már megszűnt az Interactive Week, melynek legtöbb szerkesztőségi anyaga beolvadt az eWeek magazinba, májusban pedig a The Net Economy-t is eladták az Advanstar kiadónak.
A Ziff Davis Media elnökének, Robert Callahan-nek alkalmazottaknak írt jegyzetében a dot.com buborék kipukkadása utáni kemény technológiai küzdelemmel magyarázza a lépést. Emellett a céget a reklámbevételek tavaly óta tartó csökkenése is sújtotta: nagyszámú előfizetője ellenére a kiadvány piaci részesedése 52%-ra esett.

"Ezek nehéz idők, de szembenézünk a kihívásokkal és minden területen fejlődni igyekszünk" - áll Callahan levelében. "A legfőbb hangsúlyt még inkább a technológiai és a játékpiacra fogjuk helyezni."

A vállalatközeli források által megerősített levél szerint a Yahoo Internet Life 2002 augusztusáig fog működni, mind a 35 alkalmazottat elbocsátják.

A Yahoo Internet Life végét jelentő döntés a Ziff Davis kiadó stratégiaváltási döntése nyomán született, miszerint még inkább a professzionális számítógépesekre koncentrálnak a jövőben. A vállalat olyan magazinokat indított a jobb kiszolgálás érdekében, mint a Baseline vagy a CIO Insight, míg a technika iránt érdeklődőknek az ExtremeTech.com-mal kivánja elcsábítani. A Yahoo Internet Life profilja a technológia és a Web iránt érdeklődő általános felhasználók.