A Samsung az elmúlt hónapban pozitív irányban módosította mobiltelefon-üzletágának 2002-es eredmény-előjelzését, amely a jelenlegi piaci helyzet tekintetében meglepő, az elemzők szerint ugyanakkor a társaság rámenős marketingstratégiájával, illetve igényes készülékeivel megvalósítható.
"Fontolóra vesszük a telekommunikációs üzletághoz kapcsolódó létesítmények éves költségvetésének megduplázását 333 millió dollárra, hogy növelni tudjuk gyártókapacitásunkat" - mondta a Samsung szóvivője. "A végső döntés azonban a piaci kondícióktól függ."
A Samsung legnagyobb riválisai, a finn Nokia, illetve az amerikai Motorola a társasággal ellenben meglehetősen borúsan látják a közeljövőt. A piacvezető Nokia a közelmúltban két hónap alatt kétszer csökkentette éves előjelzését, mivel a társaság szerint a piaci kereslet messze elmarad az előzetes várakozásoktól.
- A Samsung a többi gyártóhoz hasonlóan pontosan tudja, hogy a piaci körülmények egyáltalán nem kedvezőek - mondta egy elemző. - Ami viszont a marketinget illeti, a Samsung más. A társaság probléma nélkül el tudja majd érni kitűzött céljait - tette hozzá.
A dél-koreai óriás az idei évben egymaga mintegy 40 millió mobiltelefont tervez eladni, ami 43 százalékos növekedés lenne a tavalyi évhez képest. A társaság jól átgondolt és igen eredményes reklámkampánya ebben az eredményben óriási szerepet tölthet be.
- A Samsung marketingesei és tervezői tudják, hogyan lehet háttérbe szorítani a konkurenciát. Tudják, mi kell a vásárlóknak, és a riválisoknál gyorsabban valósítják meg - mondta az elemző.