A japán cég, mint ismeretes, másfél évvel ezelőtt leállította a játékkonzolok gyártását, és azóta kizárólag szoftverekkel foglalkozik. A társaság rövid távú célja, hogy az év végéig megszerezze a második legnagyobb játékkiadó címét az Egyesült Államokban, de 2004-re már csak a globális elsőség lehet elfogadható eredmény.
A Sega ezen lépésével gyakorlatilag szembefordult az ipari trenddel, és a riválisokkal ellenben bizakodó, komoly terveket sző. Az elemzők szerint a nagy kiadók ilyenfajta hozzáállása nem meglepő, hiszen a közelmúlt rekordokat döntögető eladásai lehetővé tették számukra a kisebb, anyagi nehézségekkel küszködő cégek megszerzését.
Az egyetlen független kiadó, amit a Sega jelenleg nem tudna megszerezni, a piacvezető Electronic Arts, mondta Charles Bellfield, a japán játékkiadó elnökhelyettese.
A társaság egyébként a jelek szerint jól döntött, hogy felhagyott a hardvereszközök gyártásával. A Sega két éven át tartó, hajmeresztő veszteségek után a 2002-es költségvetési évben visszaszerezte nyereségességét. Bár egyelőre nem ismert, a felvásárlásokat hogyan tervezi megvalósítani a társaság, annyi biztos, hogy a cég pénzkészlete kétszer akkora, mint amennyit az egész Acclaim Entertainment ér. A Segának jelenleg 508 millió dolláros hosszú lejáratú adóssága van, a társaság ugyanakkor 532 millió dollár készpénzzel is rendelkezik.
Bellfield nem kívánt nyilatkozni a lehetséges célpontokról, annyit azonban elárult, hogy a társaság 2003-ra nagyobb részesedést szeretne elérni az európai játékszoftverpiacon.