A Nielsen/NetRatings felmérése szerint azok, akik Macintosh gépeken szörföznek az interneten, tanultabbak, és többet keresnek, mint PC-t használó társaik.
Továbbá a cég adatai szerint az Apple gépek felhasználói jobban otthon vannak a weben, hiszen több mint felerészben már legalább 5 éve interneteznek. Egy tetszőleges Mac-felhasználó esetében 58 százalékkal nagyobb az esély arra, hogy saját weboldalt működtet, és az is valószínű, hogy több dolgot vásárol online áruházakon keresztül. Mindenez a kereskedők számára nagyon fontos adat, hiszen a magasabb iskolázottságú és magasabb átlagjövedelemmel rendelkező csoport kiemelt céltáblája mind az online, mind a hagyományos hirdetéseknek, marketingstratégiáknak. T. S. Kelly, a felmérést készítő vállalat vezető elemzője elmondta, hogy a szembetűnő különbségek napfényre kerülése után döntöttek az eredmények publikálása mellett. Tény, hogy az Apple vásárlói tanultabbak és gyorsabban reagálnak, valamint az is igaz, hogy a tanulmány többek között az Apple érdeklődésére is számot tartott. Azonban az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az eredményeket nem az Apple kérésére adták közre, és a helyzet bármikor gyorsan megváltozhatna, ha a gyártó jelentős árcsökkentéseket hajtana végre.