Emelkedett a brit Vodafone-nak, a világ legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatójának most már 100 milliónál népesebb előfizetői köre az üzleti év június 30-án zárult első negyedében. A két fő piacon, Nagy-Britanniában és Németországban azonban - most először - csökkent a felhasználók száma. Ezzel együtt is nőtt a vállalat egy főte jutó bevétele a két országban.
A hétfői eredménybeszámoló szerint a brit piacon 177 ezerrel, Németországban 90 ezerrel csökkent az előfizetők száma. Világszerte azonban 2,8 millióval 103,9 millióra emelkedet a Vodafone-felhasználók száma; a növekményből 1,4 millió a nem vállalati akvizícióval szerzett új ügyfél.
Az egy előfizetőre jutó átlagos bevétel (ARPU) a júniussal zárult 12 hónapban 278 fontra nőtt a három hónappal korábbi 12 havi 276 fontról Nagy-Britanniában. A német piacon 4 euróval 302 euróra nőtt a fejenkénti átlagos bevétel, Olaszországban 345 euróval változatlan maradt. A Vodafone az első negyedévről most csak forgalmi adatokat tett közzé, részletes pénzügyi beszámolót nem.
A cég papírja 0,79 százalékos veszteséggel 93,75 penny volt közép-európai idő szerint hétfőn 11 óra után a londoni értéktőzsdén (LSE).