Az áprilistól júniusig tartó három hónapos időszakban mintegy 6,9 millió notebookot értékesítettek a gyártók, amely számottevő növekedés a tavalyi második negyedév 6,5 millió darabos eredményéhez képest. "A mobil PC-k folytatódó növekedése némi örömre ad okot a globális PC piacon, amely utóbbi azonban továbbra is meglehetősen gyenge" - mondta Charles Smulders, a San Jose-i (Kalifornia) székhelyű Dataquest Számítógépes Platformok Világszerte elnevezésű részlegének elnökhelyettese. "A mobil PC-k piaca Japán és Latin-Amerikai kivételével minden területen nőtt. Az Egyesült Államok notebook piaca a második negyedévben az iskolakezdési vásárlószezon kezdetének támogatásával, illetve az oktatási intézmények jelentős vásárlásaival például 9,3 százalékos növekedést ért el a megelőző év második negyedéhez képest."
Smulders elmondása szerint a Dataquest mind 2002-ben, mind pedig 2003-ban nagyobb darabszámbeli növekedést vár a notebook PC-k szegmensében, mint az asztali rendszerek körében. A társaság végleges, második negyedéves PC piaci felmérésének eredményére egyelőre még várni kell.