Az IBM vezeti az ázsiai notebookpiacot

Tóth Kristóf, 2002. augusztus 4. 09:22
A főként a japán Toshiba Corp. képében megtestesülő, igen erőteljes konkurencia ellenére a "Kék Óriás" az első negyedévben vezető helyen tudta zárni az ázsiai notebook PC-piacot.
Az International Business Machines (IBM) az idei első negyedévben az ázsiai notebookpiac mintegy 16 százalékát szerezte meg 207,3 millió dolláros összbevétellel. A piaci régióban, amelybe Japán nem tartozik bele, a Toshiba érte el a második helyezést 14,6 százalékos piaci részesedéssel, közölte az International Data Corp. (IDC) piackutató cég.

A piackutató cég jelentése szerint az IBM notebookeladásai a régióban elsősorban az üzleti felhasználóknak szánt modellekre korlátozódtak, mivel a vállalatok gyakrabban cserélik le eszközeiket, mint a magánfelhasználók. Az idei év első negyedénél maradva az IBM a szingapúri üzleti notebookpiacot is vezető helyen zárta 21,1 százalékos részesedéssel. Az óriáscég ThinkPad notebook termékvonalából, amely még 1992-ben debütált, ez idáig több mint 15 millió darab kelt el.

Az International Data Group mellett egy másik piackutató cég, a Gartner Dataquest a napokban tette közzé előzetes összesítését a második negyedév notebookpiacáról. A társaság szerint a második negyedévben mintegy 6,9 millió ntebook talált gazdára világszerte, amely jelentős növekedés a tavalyi második negyedév 6,5 milliójához képest. A notebook PC-k eladásai Japán és Latin-Amerika kivételével minden jelentősebb piacon növekedtek, az Egyesült Államokban például 9,3 százalékkal.