A Graphisoft közzétette második negyedéves eredményét. A cég árbevétele 6,6 millió euró volt a második negyedévben, illetve 13,2 millió euró az év első hat hónapjában. A társaság regionális piacai között egyenlőtlenül megoszló eladások 22,5 és 9,0 százalékos csökkenést mutattak a tavalyi év hasonló időszakához képest, ami a globális gazdasági visszaesésnek, illetve a termékfejlesztés ciklikusságának tulajdonítható. A nehéz piaci környezet ellenére a társaság pénzügyi helyzete erős, üzemi hatékonysága pedig javult.
A Graphisoft elsődleges piaca, az A/E/C (építészeti/tervezői/építőipari) ágazat, amely érzékenyen reagál a makrogazdasági nehézségekre, visszaesést mutat. Az általános piaci vissaesés, valamint a társaság termékfejlesztési ciklusának hatása a Graphisoft egyes piacain az eladások különböző mértékű csökkenéshez vezetett a második negyedévben. Az európai térség alacsonyabb értékesítési volumenét (1,4 millió euró) részben kompenzálta az észak-amerikai régió értékesítéseinek növekedése (0,7 millió euró) az év első hat hónapjában.
A negyedévről negyedévre történő összehasonlításban a termékfejlesztés ciklikusságának torzító hatását figyelembe kell venni. A Graphisoft 2001-ben az első félév során kezdte meg az ArchiCAD új verziójának szállítását, aminek hatására a termék iránti kereslet jelentősen felfutott ebben az időszakban. 2002-ben azonban hasonló nagyságrendű termékfrissítésre csak az év második felében kerül sor.
A tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva a társaság az idei első és második negyedévben csökkentette üzemi költségeit, így pozitív üzemi eredményről számolhat be az első fél évben. Az árfolyamveszteség, továbbá a cégérték elszámolására vonatkozó számviteli alapelvekben bekövetkezett változások hatására azonban a cégnek 756 ezer eurós nettó vesztesége keletkezett az első fél évben.