Az elfogadott összekapcsolási percdíjak ugyanis többszörösei az EU-ban a hatóságok által elfogadott és a gyakorlatban alkalmazott összekapcsolási díjaknak és a független tanácsadók által javasolt hazai költségalapú összekapcsolási díjaknak egyaránt. Az elfogadott MARIO gyakorlatilag kizárja az alternatív szolgáltatókat a lakossági piacról és az üzleti piac azon rétegéből, amely a Matáv előfizetői hálózatán keresztül veszi igénybe szolgáltatásaikat. Ez oda vezet, hogy az EU-gyakorlattól eltérően nem erősödik, hanem megszűnik a piaci verseny a hazai telekommunikációban. A HDB által elfogadott határozat nem segíti elő, hogy hazánkban mindenki számára végre eurokonform módon lehetővé váljon a távközlési szolgáltatások igénybevétele.
A keresetnek a HDB-határozat végrehajtásának felfüggesztésével kapcsolatos részéről a Fővárosi Bíróságnak a kézhezvételtől számított nyolc napon belül döntenie kell. A HDB határozatának hatályon kívül helyezésével összefüggő kérdés bonyolultabb: a két távközlési vállalat igénye szerint a HDB-nek új eljárást kellene lefolytatnia olyan módon, hogy az átlátható és nyilvános legyen, az alternatív szolgáltatók alapvető információkhoz való hozzájutásának biztosítása mellett.
Az eTel és a PanTel arra számít, hogy a bíróság új eljárásra kötelezi a HDB-t, ezzel az alternatív távközlési szolgáltatók számára elfogadható, a magyar távközlési versenypiac kialakulása és a távközlési előfizetők szempontjából is előnyös döntés születhet.