Az ARM képviselői a mostani bejelentés kapcsán elmondták, hogy a minden eddiginél kiválóbb, háromdimenziós mobiltelefonos grafikát megvalósító chip fejlesztési munkálatai immár másfél éve folynak, és a fejlesztésekben komoly szerepet játszik az ugyancsak az Egyesült Királyságban székelő Imagination Technologies, mely cég PowerVR architektúrája az elmúlt években komoly karriert futott be. Az ARM munkatársai beszámoltak arról, hogy az ARM és az Imagination Technologies fejlesztőmérnökei az elmúlt hónapokban szoros együttműködést folytattak annak érdekében, hogy a PowerVR architektúrát a mobil felhasználási körülményeknek megfelelően át lehessen alakítani. Ezen közös fejlesztési projekt eredménye volt egyébként az a keresztségben PowerVR MBX nevet kapott grafikusmag, melyet nemrégiben maga az Intel, a világ legnagyobb chipgyártó cége is licencelt. Az Intel egyébként számos más ARM-termékeket és -technológiát is licencel, így többek között olyanokat is, melyeket a közelmúltban debütált XScale processzorokban alkalmaz.
"A mobiltelefonos szolgáltató cégek nem titkoltan nagyon komoly összegeket fektettek a harmadik generációs mobiltelefonos rendszerekbe, és ezen cégek értelemszerűen azt szeretnék, ha befektetéseik minél előbb megtérülnének. Ennek érdekében olyan harmadik generációs mobiltelefonokat kell piacra dobni, melyek vonzók az emberek számára, és itt jön a képbe az általunk fejlesztett, kifejezetten mobiltelefonokba szánt grafikus mag, ugyanis az emberek egyre többet játszanak mobiltelefonjaikkal, és azt szeretnék, hogy az új mobiltelefonos játékok egyre szebbek és jobbak legyenek" - nyilatkozta Noel Hurley, az ARM egyik igazgatója, majd hozzátette, hogy a PlayStation-szintű grafikát nyújtó első mobiltelefonok várhatóan már 2004-2005-ben forgalomba fognak kerülni.