Michael Steil, a fejlesztési projekt vezetője elmondta, hogy nem volt egyszerű feladat a Linux kernel, vagyis a Linux operációs rendszer magjának az Xboxon történő bebootolásának a megvalósítása. Köztudott, hogy az Xbox nagymértékben PC-s alapokon nyugszik, azonban rendszerszoftverei és BIOS-a jelentős mértékben eltér a normál személyi számítógépek hasonló szoftvereitől, így például az Xbox Linux Projekt fejlesztőinek saját maguknak kellett kifejleszteni egy olyan bootloadert, mely az Xbox-on betölti a memóriába a Linux kernelt, majd elindítja azt. A fejlesztők ezenkívül kifejlesztettek egy olyan rendszerindítási eljárást, mely egy úgynevezett modifikációs chip segítsége révén lehetővé teszi az Xbox eredeti rendszerszoftvereinek más, módosított szoftverekkel történő lecserélését.
A mostani, Linux kernel indítással kapcsolatos bejelentést nemrégiben egy másik bejelentés előzte meg, mely arról szólt, hogy az Xbox Linux Projekt fejlesztői elkészítettek egy Linuxpreview névre keresztelt parányi alkalmazást, mely arra volt hivatott, hogy bebizonyítsa: az Xbox saját szoftverfejlesztő csomagjának segítsége nélkül is lehet írni olyan szoftvereket, melyeket aztán minden további nélkül le lehet futtatni a játékkonzolon. A fejlesztőkre most egyébként az a feladat vár, hogy különböző Xbox meghajtó szoftvereket készítsenek, a végcél pedig egy olyan CD-ROM létrehozása, melyről az Xbox mindennemű hardveres modifikáció nélkül képes Linuxot indítani.