Az Európa-szerte hatalmas, eurómilliárdokban mérhető károkat okozó áradások az informatikai szerverparkokat sem kímélik. A békés időjárási körülmények között festői szépségű cseh fővárosban, Prágában például az LLP Group központi számítógép-kiszolgálója és összes központi infrastruktúrája került veszélybe, ezért ezeket le kellett állítani.
Mivel a több mint 40 országban meglévő ügyfeleket a katasztrófa ellenére is folyamatosan ki kell szolgálni, rendkívül fontos volt a rendszerek kimenekítése az irodaházból, ami szerencsére problémamentesen megtörtént, adatvesztésről nem kaptunk hírt. Habár erre a helyzetre előre igazából nem lehet jól felkészülni, saját bevallásuk szerint az LLP Group vezetői gyorsan és hatékonyan cselekedtek a krízishelyzetben. Az ügyfelek kiszolgálása gyakorlatilag zökkenőmentesen zajlott, mert a fejlett technológiai lehetőségeket igénybe véve sikerült egy átmeneti kommunikációs csatornát kiépíteniük a helpdesk pozsonyi illetve budapesti irodába való áthelyezésével.
Az LLP magyarországi irodájának marketing koordinátora, Hajnal Kriszta arról is tájékoztatott, hogy nem könnyíti meg munkájukat az sem, hogy az árvíz a pozsonyi iroda életét is megnehezíti. A cégcsoportnak egyébként a szintén árvíz-sújtotta Budapesten is van irodája. Prágában azért is nehéz volt a helyzet, mert a cseh városban augusztus 4-én 10 óra 50 perctől akadozik az áram- és a gázellátás, valamint 12-én 16 óra 20 perctől valamennyi munkatársnak azonnal el kellett hagynia az irodát, és kikapcsolták az összes szervert is.
A prágai iroda hétfői evakuálása után, -mely a központi szerver pillanatnyi leállásával illetve annak biztonságos, a veszélyeztetett zónán kívüli áthelyezésével járt,- a kommunikációs zavarokat (e-mail, telefon stb.) gyakorlatilag 24 órán belül sikerült helyreállítaniuk.