Kissé csökkent a T-Mobile Austria eredménye

MTI Sajtóadatbank, 2002. augusztus 27. 07:11
A Deutsche Telekom osztrák mobiltelefon-szolgáltató leányvállalata az idei első fél évben jelentős mértékben növelte nyereségét, és sikeresen zárta le márkanévváltását. A cég "max.mobil"-ról "T-Mobile Austria"-ra változtatta szolgáltatói nevét.
A T-Mobile Austria pénzforgalmi többlete (EBITDA) a tavalyi első fél évhez képest 46,6 százalékkal, 170 millió euróra emelkedett. Az adat azonban tartalmaz 20 millió eurót, amely vezetékes hálózati részesedés eladásából származott. Stagnáló piaci környezetben a T-Mobile Austria árbevétele 4 százalékkal, 497 millió euróra csökkent. Az előfizetők száma 2,089 millióról 1,995 millióra csökkent. A cég ezzel 33 százalékos piaci részesedést tudhat magának.

Az egy használóra jutó forgalom (ARPU) az előző évihez képest mintegy 2 euróval havi 29 euróra emelkedett. A T-Mobile számára ezzel egész Európában az osztrák előfizetők hozzák a legtöbb pénzt. Ennél több egy használóra jutó bevételt csak az Egyesült Államokban ért el, ahol a havi átlagos díjbevétel 51 euró - igaz, tavaly az első félévben ott még havi 57 euró volt ez tétel. Nagy-Britanniában a T-Mobile egy használóra jutó havi bevétele 28 euró, 4 euróval több mint az elmúlt évben, Németországban pedig az előző évivel megegyező 24 euró.

A T-Mobile csoport árbevétele 53 százalékkal, 9,1 milliárd euróra emelkedett. Az EBITDA ezzel párhuzamosan 86 százalékkal 2,56 milliárd euróra nőtt. Az előfizetők száma 48 százalékkal, 57,5 millióra gyarapodott, mindenekelőtt az amerikai VoiceStream tavalyi megszerzése miatt.