Az elmúlt időszakban az internet adta lehetőségeket az FMCG szektor szereplői és az autóimportőrök használták ki a legjobban. A reklámeszközök területén drámai változásra senki sem számít, a pop-up, pop-under tovább hódít majd, de a direct mail és szponzorált tartalmak is fellendülőben vannak.
A kutatás eredménye azt mutatja, hogy még mindig lehet új, kreatív megoldásokra számítani, de valószínűsíthető, hogy azok is egy idő után standardizálódnak. Azon megrendelők, akik eddig is szabad kezet adtak kreativitásban az ügynökségeknek, idén is a rendhagyó, feltűnő formákat választják, de lesznek, akik továbbra is a maradnak a hagyományos megoldásoknál. Ha már reklámeszközökről beszélünk, meg kell említeni az interstitial formát is, ami nagy valószínűséggel visszaszorul a piacról, mert a visszajelzések alapján túl agresszív megjelenési forma, és a médiafelületeknek nem érdekük, hogy a látogatókat ezzel elriasszák.
Új tartalmi szereplők megjelenése nem várható a jövőben, mert a médiatulajdonosok szerint piac elérte a korlátait. Esetleges új belépők lehetnek a szabadidő, illetve a játék szegmensben. A még kihasználatlan hirdetési felületek azok a kis látogatószámú oldalak, amelyek nem alkalmasak kampányjellegű, megjelenés alapú reklámra, de kitűnőek image-építésre és állandó jelenlétet igénylő megjelenésre.
A Nemzeti Médiaanalízisben ősztől legalább két jelentős portál is helyt kap. Ettől az internet mint médium lassankénti öndefiniálódását várják, ami azt eredményezheti, hogy súlya a mostani marginális értékről hamarosan 3-5%-ra emelkedik az összköltéseken belül, és ebből minden piaci szereplő profitál majd.