A Kreatív című szaklap és a Magyar Reklámszövetség támogatásával készült kutatás feltárta, hogy az online reklámeszközök közül legtöbben a bannert használják. Utána sokkal kisebb aránnyal következik a szponzorálás, a nyereményjáték és az e-mail hirdetés. A következő, még kisebb csoportba tartoznak a mobilkommunikációs eszközök, úgymint a WAP és az SMS, továbbá a rich média alkalmazása. Arra a kérdésre, hogy a nem reklámozó cégek miért mondanak le az internetes lehetőség használatáról, leggyakrabban a következő válaszok születtek:
1. Tervezik a cég internetes megjelenését. 2. A cég profilja nem igényli. 3. A célcsoport nem érhető el hatékonyan online médiával. 4. A célcsoport tudja, hol a cég site-ja, és megtalálja azt. 5. Nem fér bele a reklámkampány büdzséjébe.
Az online helyét a marketingkommunikációban használt eszközökre vonatkozó válaszokkal lehet meghatározni. Az összesítés alapján a legtöbb vállalat által használt eszközök sorrendje a következő: szórólap, nyomtatott sajtótermék, televízió, rádió, internet, közterületi hirdetés. A felmérésben szereplő vállalatok reklámköltése a média egyes területei között már más sorrendben oszlik meg: a sajtó, a televízió és a szórólap vezeti a listát, majd mögéjük zárkózik fel a közterületi hirdetés. nyomtatott sajtót leginkább márkaépítés céljára szokták igénybe venni, ahogyan a televíziót és a közterületi hirdetést is. A szórólap, a kiadvány, továbbá az internet (online média) fő funkciója az információközlés. Az értékesítésösztönzés legfontosabbnak ítélt médiuma a nyomtatott sajtó, a szórólap, a direkt marketing és a rádió.
A jövőre vonatkozó válaszok némi átrendeződést jeleznek. Kiegyenlítettebb lesz a különböző médiafajták használata. A megkérdezettek szerint alig lesz különbség a nyomtatott sajtó és a tévé használatának gyakorisága között, ahogyan az azokat követő szórólap és közterületi hirdetés között sem. A harmadik csoportot a rádió, az online média és a direkt marketing alkotja - szintén közel egyforma gyakorisággal.