A konjunktúraindex négy kérdés eredményeit foglalja magában. A kérdések az internetes értékesítés és beszerzés várható alakulására, az internetnek a vállalat piacára gyakorolt hatására és az internetben rejlő üzleti lehetőségek jelenben és jövőben vélt kihasználására vonatkoznak.
A felmérés szerint a korábbi időszakokkal ellentétben a második negyedévben a kis- és középvállalatok kedvezőbben értékelték az internet gazdasági befolyását, a kínálkozó lehetőségeket, mint a nagyvállalatok.
Míg a kis- és középvállalatok közül egyre többen számítanak a világhálón lebonyolított forgalmuk arányának növekedésére, addig a nagyvállalatok az interneten keresztül érkező megrendelések arányának stagnálását, legfeljebb kismértékű emelkedését prognosztizálják - áll a jelentésben.
Az első negyedévhez képest az ipari és szolgáltató cégek, valamint a turisztikai vállalkozások optimizmusa erősödött, míg a kereskedelmi és a pénzügyi szféra hasonló várakozásokkal tekint a jövőbe, mint egy negyedévvel korábban.
Az utazási irodák és a szálláshely-szolgáltatók nyár eleji jövőképét a kezdődő turisztikai szezon miatti fokozott várakozások befolyásolták pozitívan.
Az "e-gazdasági konjunktúra" felmérés mellett a mobiltelefon alapú kereskedelemmel kapcsolatos vállalati véleményeket is összegyűjtötte a GKI, a Westel és a Sun Microsystems.
Az 5 főnél több alkalmazottal dolgozó cégeknél végzett felmérés szerint a vállalatok többsége egyetért abban, hogy a számítógépeknél elterjedtebb mobil-készülékeken lebonyolított kereskedelem sikeres üzleti modellé válhat. A megkérdezettek 18 százaléka szerint a termékek, szolgáltatások többsége eladható, megrendelhető lesz mobiltelefonon keresztül is.
A cégek 39 százaléka úgy véli, hogy bizonyos termékek, szolgáltatások esetében a modell már rövid távon is sikeres lesz, míg 30 százalékuk inkább középtávon tartja életképesnek a mobilkereskedelmet.
A felmérésben részt vevő cégek mindössze 18 százaléka nem lát fantáziát ebben a lehetőségben, szerintük a mobilkereskedelem egyáltalán nem fog elterjedni.
A felmérés szerint a vállalatok elsősorban termékeik, valamint szolgáltatásaik reklámozását tartják elképzelhetőnek ilyen módon, 20 százalékuk már rövid távon, 28 százalékuk pedig középtávon igénybe venné ezt a szolgáltatást.
A cégek 24 százaléka biztosan igénybe venné megrendeléseinél a mobilkereskedelmet, ha erre lehetősége nyílna. A válaszadók elsősorban alapanyagokat, kiegészítő anyagokat, valamint javítási-karbantartási szolgáltatásokat vásárolnának.
A cégek 52 százaléka szerint a többi, már bevált rendelési forma az igényeket maradéktalanul kiszolgálja, de sokan kételkednek a mobil-alkalmazások biztonságában is, félve az esetleges visszaélésektől. A biztonság kérdésével összefüggésben többen a tranzakciók rögzítésének, hitelesítésének hiánya miatt zárkóznak el a lehetőségtől.
A mobilegyenleg terhére történő "mobiltelefonos" fizetés elterjedésére szintén a vállalatok valamivel több mint egynegyede lát lehetőséget saját árui, szolgáltatásai esetében, de köztük is többen vannak azok, amelyek bizonytalanabb választ adtak e kérdésre.
A felmérésből kiderül, hogy a "mobilfizetésnek" a cégek szerint a kisebb értékű megrendeléseknél van létjogosultsága, de csak abban az esetben, ha a biztonsági-bizalmatlansági problémákat megfelelően kezelni tudja.