Nokia: Érted, miről beszélek?

Kollár Csaba, 2002. szeptember 19. 05:43
A Nokia és a Contra Publishing bemutatta az "Érted, miről beszélek?" című könyvét, amely arra a kérdésre próbál választ adni, hogy a multimédiás üzenetek mennyire változtatják meg kommunikációs szokásainkat.
A könyv alapjául többek között az a kísérlet szolgált, amiben a londoni Central Saint Martins College of Art and Design nevű főiskola négy diákjának még a kereskedelmi megjelenés előtt egy-egy Nokia 7650-es modellt adtak, hogy kommunikáljanak rajta keresztül egymással. A diákok megalkottak egy MMS közösséget Európában, a könyv szerzői pedig a tapasztalatokat egy új könyvben foglalták össze.

Az MMS-kompatíbilis telefonok bevezetése előtt a Nokia számos 7650-est adott reklámügynökségének (Contra), hogy a kommunikációs kampány megalkotásakor a készüléket teszteljék. A kísérletben részt vevő főiskolások aztán megosztották tapasztalataikat a reklámcég - a készüléket szintén ismerő - tagjaival, és közös munkájuk eredménye lett az MMS könyv alapja.

Az egyik résztvevő így ír tapasztalatairól: "Nagyon izgalmas volt, hogy az elsők között próbálhattuk ki az új technológiát, és tesztelhettük, mint egy új design-eszközt, illetve mint egy kommunikációs médiumot. Ezen kívül dokumentáltuk az új kifejezésmód születését is, ami nagyon érdekes volt a számunkra."

A könyv tartalmát tekintve egy idő szerint strukturált vizuális és szövegkatalógus, mely bemutatja az MMS üzenetek többdimenziós lehetőségeit.