Mivel az áruházi rendszerben ezres tételekben lehet létrehozni az egyedi áruházakat, így egy-egy áruház létrehozása csak pár percet vesz igénybe. Ezt követően a bérlők néhány óra alatt kialakíthatják áruházuk megjelenését és kategóriaszerkezetét, majd a termékek feltöltését követően pár napon belül megnyithatják áruházukat.
Minden áruházat az áruház bérlője (az Eladó) saját maga menedzseli a Netlock Kft. által biztosított 128 Bit-es SSL felületen keresztül. Az áruház nyilvános oldalai és az adminisztrációs felület felhasználóbarát kialakítása és a részletes használati utasítás egyszerűvé teszi az áruház jellemzőinek beállítását, a termékek vagy szolgáltatások karbantartásától kezdve a megrendelések kezeléséig.
Az áruházi rendszer praktikus szolgáltatásokkal is rendelkezik, így pl. minden áruház rendelkezik saját hírlevél-szolgáltatással, melyekre a látogatók feliratkozhatnak. A kényelmes kezelhetőség mellett kiemelt figyelemben részesül az áruházi rendszer szervereinek nagy megbízhatóságú üzemeltetése, melyet a Webinform Bt. munkatársai felügyelnek.
Az egyedi áruházak biztosítása mellett alapvető cél, hogy az ezekben forgalmazott termékek a vásárlók számára koncentráltan is elérhetőek legyenek. Ezért az árufeltöltéseket követően minden áruház megjelenik az ADDEL Áruházak katalógusrendszerében, ahol a vásárlók egy keresővel is kereshetnek a termékek és szolgáltatások között.
A szolgáltatás hitelessége létkérdés, ezért azt csak olyan cégek vehetik igénybe, amelyek számlaképesek és a törvényben előírt feltételek szerint kereskedelmi tevékenységre jogosultak. Ezen túl az ADDEL Áruházak szolgáltatásából elérhető áruházakra a jogszabályban is meghatározott egységes üzletszabályzat vonatkozik. A vásárlók számára mindez alapvető fontosságú, hiszen a hiteles és megbízható kereskedő alkalmas egyedül arra, hogy megteremtse azt a bizalmat, mely lehetővé teszi az internetes kereskedelem gyors elterjedését.