A felmérés eredményei szerint a vállalatok az iparágat lassúnak és erőtlennek tartják, lévén ez az általános vélemény a termékeivel kapcsolatban. Különösen az IT-döntéshozók fogalmaztak meg veszélyesen negatív véleményeket, amennyiben tapasztalataik szerint a nyomtatók működését magas technikai hibaszázalék és üzemi költség jellemzi. A válaszadók kiemelték: "A nyomtatók jelentik a gyenge láncszemet az információs technológia rendszerében", valamint: "Csak elvégzik a feladatukat, és itt véget is ér a dolog." A végfelhasználók inkább elismerték a nyomtatók alapvető szerepét részlegük sikerében, mint az IT-döntéshozók: "Olyanok számunkra, mint a kenyér és a víz." "Minden megállna nélkülük."
Az IT-ágazat és a különböző felhasználói menedzsmentek közötti nézetkülönbség rávilágít a két terület eltérő problémáira és frusztrációira. Az IT legnagyobb gondja a felhasználók alkalmatlansága a berendezések megfelelő használatára és karbantartására, a mindennapos javításokra fordított kiesett idő, valamint a feleslegesen alkalmazott színes nyomtatás olyan esetekben is, mikor a fekete-fehér megfelelőbb volna. A végfelhasználók elégedetlenségének legfőbb oka a nyomtatópapír gyakori megakadása, az IT-részleg hosszú reakcióideje és az általános funkcionális lassúság. Ezek a nézőpontbeli eltérések az IT-döntéshozó és a végfelhasználó közötti hatalmi egyensúly érzékeny voltáról is árulkodnak.
A felmérés azt is megmutatta, hogy a termékek költségvonzatai, illetve minőségi paraméterei nem kellően ismertek. Sok felhasználó rendkívül specifikus jövőbeni elvárásokról számolt be anélkül, hogy tudatában lett volna: azok közül sok már a jelenben hozzáférhető. A válaszadók elsődleges igénye a felhasználóbarát, karbantartásmentes nyomtatókra irányul, amelyeket a műszakilag képzetlen alkalmazottak is könnyen képesek kezelni. Elvárásaik között szerepel a jóval nagyobb megbízhatóság és gyorsaság, a festék tekintetében pedig a jobb költségkímélés és színhűség, illetve az, hogy a felhasználók kevésbé tehessenek kárt a berendezésekben. Mindeközben gyakoriak a téveszmék, sokan például úgy gondolják, hogy a színes nyomtatók továbbra is sokkal lassúbbak, mint a fekete-fehérek, költségeik pedig túllépik az anyagi lehetőségeket. Néhány végfelhasználó továbbra is külső forrásból old meg bizonyos nyomtatási munkákat, mert nem ismeri a mai printergenerációk nyújtotta minőséget.
Andrew Montgomery, az Oki Europe Kft. ügyvezető igazgatója szerint az iparágban jelentős változtatásokra van szükség. "Ebből az új kutatásból világosan kiderül, hogy általában sokkal többet kell tennünk azért, hogy vonzóbbá tegyük magunkat az üzleti élet szereplői számára. Tájékoztatnunk kell a vállalatokat az iparág dinamizmusáról, innovációiról, a többfunkciós berendezésektől a kettő az egyben színes nyomtatókig, mint amilyen például az Oki új C7000-es és C9000-es sorozata. Ezenfelül meg kell győznünk az informatikai beszerzőket a színes nyomtatás üzleti előnyeiről, illetve a megfelelő anyagok használatával járó hosszú távú pénzügyi előnyökről. Termékeinknek és szolgáltatásainknak megvan a maguk felvevő piaca, az előttünk álló kihívás annak biztosítása, hogy a piac tudjon is rólunk. Az Oki Europe évtizedeken keresztül sikeresen jelezte előre a nyomtatóipar trendjeit - legfőbb törekvésünk továbbra is az, hogy megértsük, és elébe menjünk az üzleti élet igényeinek."