Az idei év második negyedévében 11 százalékkal, nőtt a bankok internetes lakossági ügyfeleinek a száma, s június végére elérte a 190 ezret - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. közös felméréséből.
A kutatás szerint jóllehet az ügyfelek számának növekedési üteme negyedévről negyedévre csökken, a bankok az internetes ügyfelek számában még jelentős emelkedést várnak. A felmérés szerint a biztosítók interneten keresztüli értékesítése elhanyagolható, 2002 első félévében az ebből származó díjbevétel aránya nem érte el a fél százalékot sem. A biztosítók várakozásai szerint ez az arány 2003-ban sem emelkedik 1 százalék fölé.
Fokozódó érdeklődést mutatnak a takarékszövetkezetek is az internet iránt: a felmérésben részt vevő és válaszoló szövetkezetek 80 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal, míg saját honlapja közel 30 százalékuknak volt 2002 első félévének végén.