Egymás reklámozása százmilliós nagyságrendben

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. október 7. 18:53
Az Adverticum Network mintegy 150 weboldala hamar felfedezte, és egyre erőteljesebben használja a belső piactéren rendelhető online hirdetési kampányokat, amellyel a hálózat tagjai barter - azaz cserekereskedelmi - elveken, de üzleti alapon reklámozhatják magukat egymás oldalain.
Általában a hirdetési barterüzletek buktatója az, hogy az egyes site-okon eltérő értéke van a bannereknek, s ez a kétoldalú (vagy akár sokoldalú) bannercseréknél nehezen érvényesíthető. Az Adverticum - a saját hirdetéskiszolgáló elszámolási rendszerére építve - úgy oldotta meg a cserekereskedelmet, hogy a hálózati tagok valódi áralkuk keretében, valódi értékeken "vásárolnak" felületet egymástól, s a vásárlásoknak-eladásoknak hosszabb távon kell a nullszaldó közelében lenniük, vagyis időben és térben is széthúzott multilaterális üzleti kapcsolatok alakulnak, ahol az üzleti érték automatikusan szabályozza és optimalizálja a cserekereskedelmet.

Az úgynevezett B2B (business to business) hirdetési piactéren keresztül 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le, s mivel a növekedés tovább tart, félévenkénti duplázódással lehet kalkulálni. A Prím által fejlesztett, s immár a Prím Média leányvállalatánál, az Adverticum Rt.-nél működő adserver azt is méri, hogy a virtuális pénzforgalom mögött hány valódi bannermegjelenés van, s ennek alapján megállapítható, hogy a hálózat tagjai átlagosan 3 forintért adják-veszik egymás között a hirdetéseket, vagyis az "ingyenreklám" egyáltalán nem tekinthető értéktelennek, magán a hálózaton fizetőkampányok (ha elegendően nagyok) sokszor ennél alacsonyabb átlagáron futnak. Az Adverticum által hirdetéssel kiszolgált site-ok együttes forgalma és reklámértéke ma már igen jelentős: ezeken az oldalakon naponta mintegy hatszázezer látogató közel 11 millió online hirdetést lát, s a reálisan teljesíthető tervek szerint az év végéig ez a forgalom megduplázódik.

A Prím Média által 2001-ben alapított Adverticum Rt. technológiai és digitális marketingvállalkozás, hirdetéskezelő, online marketingmegoldásokat és elektronikus kereskedelmi eszközöket kínál a kiadói és médiapiac számára. A magyar piacon egyedülálló piaci részesedéssel a vezető adserver alkalmazásszolgáltató, a cég Adverticum Network divíziója üzemelteti az ország első és legnagyobb hirdetési hálózatát.

Bővebb információ: Kincses Anikó (akincses@adverticum.com), tel.: 248-3233