Az úgynevezett B2B (business to business) hirdetési piactéren keresztül 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le, s mivel a növekedés tovább tart, félévenkénti duplázódással lehet kalkulálni. A Prím által fejlesztett, s immár a Prím Média leányvállalatánál, az Adverticum Rt.-nél működő adserver azt is méri, hogy a virtuális pénzforgalom mögött hány valódi bannermegjelenés van, s ennek alapján megállapítható, hogy a hálózat tagjai átlagosan 3 forintért adják-veszik egymás között a hirdetéseket, vagyis az "ingyenreklám" egyáltalán nem tekinthető értéktelennek, magán a hálózaton fizetőkampányok (ha elegendően nagyok) sokszor ennél alacsonyabb átlagáron futnak. Az Adverticum által hirdetéssel kiszolgált site-ok együttes forgalma és reklámértéke ma már igen jelentős: ezeken az oldalakon naponta mintegy hatszázezer látogató közel 11 millió online hirdetést lát, s a reálisan teljesíthető tervek szerint az év végéig ez a forgalom megduplázódik.
A Prím Média által 2001-ben alapított Adverticum Rt. technológiai és digitális marketingvállalkozás, hirdetéskezelő, online marketingmegoldásokat és elektronikus kereskedelmi eszközöket kínál a kiadói és médiapiac számára. A magyar piacon egyedülálló piaci részesedéssel a vezető adserver alkalmazásszolgáltató, a cég Adverticum Network divíziója üzemelteti az ország első és legnagyobb hirdetési hálózatát.
Bővebb információ: Kincses Anikó (akincses@adverticum.com), tel.: 248-3233