A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az SMS-típusú banki szolgáltatás igénybe vételéhez az ügyfeleknek új, speciális úgynevezett V3-as SIM-kártyára van szükségük, amelyet a Westel saját üzleteiben az eredeti telefonszám megtartásával a bevezető időszakban kedvezményesen, bruttó 500 forintért vásárolhatnak meg az előfizetők. A kártya kicserélése után a már szerződött ügyfelek a szolgáltatás igénybe vételét egy regisztrációs SMS elküldésével kezdeményezhetik, anélkül, hogy felkeresnék a bankfiókot. Az OTPdirekt aktív SMS-szolgáltatást azok a havidíjas vagy Domino-kártyás Westel-ügyfelek vehetik igénybe, akik a pénzintézetnél mobil telebank szerződést kötöttek.
Az eseményen elhangzott, hogy a mobilbank-szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleknek az SMS díját, illetve a banki tranzakciók árát kell kifizetnie: az SMS-en keresztül történő átutalás olcsóbb lesz, mintha azt az ügyfél egy bankfiókban vagy a Telebank Centeren keresztül kezdeményezné.
A Westel szakemberei közölték, hogy az új típusú SIM-kártyán keresztül a tranzakciók titkosítva történnek, s az ügyfél által küldött SMS-t csak az OTP-bankban tudják elolvasni.
Az új típusú SIM-kártya lehetővé teszi azt is, hogy a Westel anélkül bővítse a mobiltelefonon elérhető szolgáltatásokat, hogy az ügyfélnek bármelyik üzletet fel kellene keresnie: az új szolgáltatás aktiválása ugyanis a Westel hálózatán keresztül automatikusan történik a SIM-kártyára.
A sajtótájékoztatón Sugár András, a Westel vezérigazgatója közölte: bármelyik bank és mobilszolgáltató csatlakozhat a rendszerhez.
Csányi Sándor, az OTP Rt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az OTP-nek jelenleg 131 ezer mobilbankos ügyfele van. Hozzátette: az SMS-en keresztül történő bankolás biztonságosabbá teszi a pénzügyi műveleteket, mert biztosítja a tranzakciók azonnali nyomon követését.