A mobilkommunikáció rövid idő alatt átformálta korunkat és hatással volt az élet minden területére. A szóbeliség és az írásos üzenetváltás utáni multimédiás korszak újabb jelentős változásokkal jár majd, tovább formálva hétköznapjainkat, kapcsolatainkat. A Westel és az MTA Filozófiai Kutatóintézetének közös, 2001. januárjában indult egyedülálló programjának (ld. www.fil.hu/mobil) eredményeit ismertető kötetekkel a hazai olvasóközönség a Mobil információs társadalom és a 21. századi kommunikáció új útjai címmel már találkozhatott. Az indulását követően jelentős nemzetközi szakmai visszhangot kiváltó kezdeményezéshez számos neves külföldi szakember kapcsolódik, valamint kíséri azt figyelemmel.
A program legújabb állomásaként napvilágot látó harmadik kötet német nyelvű kiadásának üzenete: a személyek közötti kommunikáció lehetősége mély, ősi emberi igényeknek felel meg, emellett régi-új közösségi struktúrákat kelt életre. A helyzet- és helyérzékeny multimédiás interaktív információcsere újszerű mentális beállítottságokat alakít ki, míg a testreszabott és szituációhoz szabott tájékoztatás-tájékozódás hasznosítható, érvényes, gyakorlatias tudás forrását jelenti. A mobilkor emberének útja az információs társadalom személytelenségétől a tudásközösségek személyessége felé vezet.
Az új kötet gazdag anyagában többek között olyan tanulmányok találhatók, mint a fiatalok mobiltehetségének megismeréstudományi magyarázata; mobilkommunikáció és nyelvi demokratizálódás; a képi kommunikáció s kivált az MMS nyújtotta új megismerésbeli lehetőségek; a tudomány jellegének átalakulása a mobilkorban; piac és pénz a mobilkommunikáció viszonyai között; az SMS szerepe a politikai kampányokban.
A német kötethez képest bővebb változatban ez év novemberében kerül a nagyközönség elé a kutatási projekt harmadik kötetének magyar kiadása Mobil közösség, mobil megismerés címmel. Mind a német, mind a magyar kötet bemutatkozik a Westel és a Filozófiai Kutatóintézet november 29-30-ikán tartandó Filozófia, pszichológia, művelődés c. nemzetközi konferenciáján.