A Westel Mobil Rt. kibővíti multimédiás, MMS (Multimedia Messaging Service) szolgáltatását, s így minden olyan ügyfelük fogadhat például képüzenetet, akinek mobil internetezésre (WAP - Wireless Application Protocol) alkalmas készüléke van - közölte a társaság.
A Westel azért bővíti MMS szolgáltatását, mert el szeretné érni, hogy a multimédiás tartalomszolgáltatás minél hamarabb elterjedjen Magyarországon. A WAP-os készülékkel rendelkező ügyfelek két SMS-ben (Short Message Service) kap értesítést a képes üzenet érkezéséről. Az első SMS-ben az üzenet azonosítója és az a WAP cím található, amelyen keresztül a képek megtekinthetők, míg a második üzenetben a megtekintésre vonatkozó tájékoztató információ szerepel. A Westel az idén áprilisban indította el ezt a speciális szolgáltatását.
A bevezetés előtt februárban Sugár András, a mobiltársaság vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: ha a gyártók elegendő MMS-re is képes készüléket tudnak szállítani, akkor az év végére akár néhány tízezer multimédiás ügyfele is lehet a társaságnak. A vezérigazgató közölte: a Westel több százmillió forintot költött hálózatának MMS-re alkalmassá tételére, ám a multimédiás szolgáltatás további, jelentős összegű fejlesztéseket igényel. Hozzátette: tavaly 4 milliárd forintot fordítottak az MMS-hez is szükséges csomagkapcsolt adatátvitel szolgáltatásra (General Packet Radio Service - GPRS).
Sugár András akkor úgy vélte, 2003-ban már tömegesen veszik majd igénybe a felhasználók ezt a szolgáltatást, s az MMS-ező Westel ügyfelek száma jövőre elérheti, illetve meghaladhatja a százezret.