A két minisztérium együtt kíván működni annak a feltételrendszernek a kidolgozásában, amely lehetővé teszi az önkormányzatok számára az e-közigazgatás bevezetését. Ennek keretében olyan pályázatok kerülnek kiírásra, amelyek támogatják a települések internet-elérését, az önkormányzatok számítógépekkel és alkalmazásokkal való ellátását.
Az együttműködés első fejezeteként az önkormányzatok számára az IHM nyilvános pályázat keretében számítógépet, illetve internet-elérést biztosító eszközt juttat. Biztosítja az önkormányzatok részére a tanúsítványok biztonságos tárolására alkalmas intelligens kártyákat, valamint a kártyaleolvasókat. Gondoskodik a BM által biztosított közigazgatást támogató programok eljuttatásáról az önkormányzatokhoz.
Az elektronikus aláírás projekt keretében az IHM egyszeri eszközjuttatás formájában 2002. évben (legfeljebb 350 millió forint eszközhatárig) eszközök beszerzésével és átadásával segíti a BM által létrehozandó, az elektronikus aláírás használatához szükséges tanúsító központ kialakítását. A BM megfelelő objektumot biztosít a tanúsító központ kialakításához, díjtalanul megszemélyesít minden önkormányzat részére legalább 1 kártyát, kiadja a hozzájuk tartozó kulcsokat az önkormányzatok részére, valamint tanúsítvány és behívás ellenőrzési rendszert működtet.