Sokak számára talán nem annyira meglepő, hogy az online tartalmakra eddig ez évben költött 222 millió euró majd felét pornográf tartalmakra fordították.
Míg a fizetős tartalmak sikere még nem nyert kellő bizonyságot, az internetes vásárlás egészségesebb arcot mutat. Az európai felhasználók egynegyede vásárolt már a hálózaton, e csoportnak pedig csaknem a fele arról számolt be, hogy hirtelen ötlettől vagy elhatározástól vezérelve vásárolt a neten.
A fogyasztók megnyerése érdekében kitartóan új utakat kereső cégek számára a szöveges üzenetküldés továbbra is sok pénzt hoz a konyhára. A prémium SMS módszerét a Coca-Colán át a népszerű Big Brother valóságshow-t készítő televíziós társaságig széles körben alkalmazzák a különböző cégek.
A Coca-Cola vizsgálatai arra derítettek fényt, hogy egy SMS-ben kínált játékra jelentkezők 40%-a nem a közvetlenül megcélzott mobiltulajdonosokból tevődik össze, ami jól példázza az olyan vírusszerűen működő SMS-reklámkampányok erejét, amelyek esetében a felhasználók adják tovább az információt barátaiknak, ismerőseiknek.
A különböző cégek egyre nagyobb kreativitásról tesznek tanúbizonyságot az SMS-kampányok terén. Egy svéd utazási cég például azt tapasztalta, hogy a nyaralási akciókat a felhasználók figyelmébe ajánló SMS-ekre kétszer annyi pozitív válasz érkezett, ha esős napokon küldték ki az üzeneteket.
A Jupiter becslése szerint az SMS-piac 2002-ben 3,65 milliárd euró értéket fog képviselni, ahol a felhasználók átlagosan több mint 3 eurót költenek el havonta.