A nagyobb adatátvitelt lehetővé tevő, szélessávú hozzáférési megoldásokat - a háztartás részéről komolyabb beruházást igénylő ADSL-t, valamint a kábel TV-s megoldást - a megkérdezettek közül mindössze minden tizedik vette. A kutatás szerint a modemes vagy ISDN kapcsolattal rendelkező magyarországi netezőket egyelőre a szélessávú hozzáférés alapvető előnyei, a nagyobb sebességű letöltés és adattovábbítás érdekli leginkább.
A kutatók a felmérés során arra is választ kerestek, hogy az otthoni netezőket a szélessávú hozzáférés triviális előnyei mellett, milyen alkalmazások ösztönöznék továbblépésre azokat, akik jelenleg modemes vagy ISDN kapcsolattal rendelkeznek. A felmérés szerint a legnagyobb motiváló tényezőnek az információ- és tudásszerzéshez kapcsolódó szolgáltatások bizonyultak: tíz közül kilenc otthoni felhasználót érdekelné, hogy bizonyos szakterületekre vonatkozóan oktatási programokban vehessen részt.
Hasonlóan kedvező fogadtatásra számíthatnak az olyan online archívumok, amelyek segítségével egy virtuális könyvtárhoz hasonlóan online módon férhet hozzá az egyébként nehezen beszerezhető dokumentumokhoz a felhasználó.
A szórakoztató célú alkalmazások iránt kiemelt érdeklődés mutatkozik Magyarországon: a hazai netezők 70-80 százalékát érdekelnék a virtuális videotéka-alkalmazások. A passzív szórakozás mellett minden második netező érdeklődik a szélessávú internet által multimédiás funkciókkal is felruházott virtuális "játszóterek" iránt, ahol akár egyedül, akár másokkal vehet részt a játékokban.
A kutatás szerint az analóg vagy ISDN vonalon keresztül internetezők közül minden második nyilatkozott úgy, hogy érdekelné a szélessávú internetkapcsolat: a válaszadók 28 százaléka biztosan, további 20 százaléka valószínűleg igényelné a szélessávú internet-hozzáférést, amennyiben azon keresztül új szolgáltatásokhoz jutna. A tanulmány szerint olyan érdekes, hasznos vagy szórakoztató tartalmak létrehozására van szükség, amelyek az internet új felhasználási területeit jelölik ki.
A kutatók szerint a jövőben az a szolgáltató lehet nagyobb eséllyel sikeres, amely tartalom- és alkalmazásfejlesztő partnereken keresztül már nem csupán a hozzáférés-szolgáltatásra összpontosít, hanem a fogyasztók tágabb értelemben vett jövedelméért száll ringbe a hagyományos információszerzési, oktatási és szórakozási szokások megreformálásán keresztül.