A másik fél álláspontja ugyanakkor az, hogy a szabályozás egyértelmű helyzetet teremt a telefon áfájának ügyében. A cégek ugyanis jelenleg elvben a telefonálás teljes áfájától elesnek, ha magáncélra használják a készülékeket. Ennek érvényesítése azonban meglehetősen nehézkes, mivel a telefonszolgáltatóknak nincs joguk kiadniuk, és nem is adják ki a részletes számlákat az adóhivatalnak. A hívott feleket ugyanis személyiségi jogok illetik meg.
Az új szabályozás miatt a telefonszolgáltatók költségei is növekedhetnek, ami akár a tarifák emelkedését is okozhatja azon túl, hogy a vállalkozóként előfizetők esetleg nem tudják elszámolni a teljes áfatartalmat, ami számukra további költségnövekedést jelenthet. A PM-nél a napilapnak azt mondták, ha a módosítás valóban hátrányosan érinti a cégeket, a hibát kiküszöbölik. Elképzelhető, hogy a zárószavazás előtt még változtatni fognak a jogszabálytervezeten.