Talán nem is meglepő, hogy a TNT-nél úgy látják, az elektronikus kereskedelem egyre nagyobb teret nyer, így szolgáltatásaikat is ennek megfelelően alakítják. "Rólunk mindent meg lehet tudni, illetve elektronikusan mindent el is lehet intézni. Ha valaki például azt szeretné, hogy valahol felvegyük a küldeményét, akkor a rendszeren keresztül futárt kérhet magának. A fő csapásirányt tehát már az elektronikus kereskedelem határozza meg, s a cég fejlesztései is ez irányba haladnak."
Ennek egyik velejárója lehet az elektronikus áruházakkal történő szoros együttműködés, amelynek Járosi szerint nem műszaki, hanem inkább gazdasági akadályai vannak. "Műszaki szempontból készen állunk arra, hogy egy megállapodás keretében az elektronikus áruházhoz beérkező megrendeléseket mi teljesítsük. A jelenleg működő rendszerben ez minimális módosítást, illetve a kereskedő és a köztünk lévő elektronikus kapcsolat kiépítését jelenti, ami szintén egyszerű feladat. Az automatikus küldeményfelvételnek tehát megvan az elvi lehetősége, a konkrét megvalósításnak inkább gazdasági akadályai vannak. Szolgáltatásunk nem olcsó, hiszen drága tranziteszközökkel nagyon rövid idő alatt juttatjuk el a küldeményeket egyik helyről a másikra. Ha viszont valaki tíz darab papírzacskót rendel egy porszívóhoz, akkor ennek ára a szállítási költség nagyságrendjébe eshet, ezt a fogyasztó valószínűleg nem fogja megfizetni. Az idők során bizonyára kialakul majd az a termékkör, amelynek ára elbírja a mi szállítási költségeinket, illetve az is elképzelhető, hogy az adott termékre - még ha az olcsóbb is, mint maga a szállítás - valakinek igen nagy szüksége van, s így szintén kialakulhat egy ilyen megállapodás."
Nagy volt a sürgés-forgás a FedEx háza táján, hiszen összeállításunk készítésekor érkeztek meg Taszárra a tengerészgyalogosok, a művelet logisztikai hátterét pedig a Royal Express Nemzetközi Futárszolgálat Kft., a FedEx kizárólagos magyarországi licenctulajdonosa biztosította. Mint azt Valu Tamás kereskedelmi igazgatótól sikerült megtudnunk, a cég a világon elsőként vezette be az internetes nyomkövetést. "A szolgáltatás lényege, hogy a FedEx honlapján keresztül a fuvarlevélszámot begépelve a rendszer kijelzi, hogy hol tart a csomag. Természetesen e mellett számos más szolgáltatást kívánunk bevezetni - az ehhez szükséges informatikai környezet már rendelkezésre áll -, így a későbbiekben semmi akadálya nem lesz például annak, hogy ügyfeleink a hálózaton keresztül fizethessenek, illetve megrendeléseiket is ott adhassák fel." Egyébként a Royal Express Kft. éppen tárgyalásokat folytat egy magyar-orosz vegyes vállalattal, amely az elektronikus úton értékesített termékek leszállításával őket kívánja megbízni.