Az Oracle közel egy éve indított, saját, elsősorban integrált vállalatirányítási (ERP) és ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) megoldásaira vonatkozó globális outsourcing szolgáltatása az év utolsó negyedében már Magyarországon is elérhető. Az Oracle alaptechnológiája (Oracle 9i) és alkalmazásai (E-Business Suite) önmagukban is alkalmasak interneten keresztül történő üzleti és ügyviteli feladatok ellátására, ezért már a technológia megjelenésével egy időben igyekezett a vállalat az outsourcing fejlesztéseit és teljes termékpalettáját ebben a formában is elérhetővé tenni.
A magyarországi vállalatok informatikai outsourcinghoz való hozzáállását figyelembe véve, a háromféle kínált modell közül - Oracle (USA), partnercég (pl. UUNET, PSINet), vagy felhasználó telephelyén implementált megoldás fokozott biztonsági követelményeknek eleget tevő körülmények közötti felügyelete - idehaza várhatóan a harmadiknak lehet sikere, mint ahogy Európa-szerte is a két utóbbi vonzza inkább az ügyfeleket. A vállalat globális outsourcing-ügyfeleinek száma ma meghaladja az 530-at, 25%-uk az EMEA-térségből, jelentősebb hányaduk az USA-ból veszi a szolgáltatást igénybe, 65%-uk új Oracle-felhasználó, a többiek már üzemelő verzióról tértek át outsourcingra.
Eredetileg az Oracle a közepes (50 millió dollár éves bevétel feletti) vállalatokat célozta meg a fenti kínálatával, de mára a bevezetésről globális méretekben gondolkodó nagyvállalatoknak is ajánlja, és reméli, 2005-re a jelenlegi 13 000 Oracle-alkalmazást igénybe vevő ügyfél szoftvereinek 25%-át outsourcing megoldásban fogja használni.
Az Oracle Outsourcing egyik legfrissebb sikere a szolgáltatás bevezetésén négy hónap alatt túljutó KPMG Belgium nevéhez fűződik. A vállalat integrált vállalatirányítási rendszere üzemeltetéséhez az Oracle E-Business Suite Outsourcing kihelyezési konstrukciót választotta, így csökkentve adminisztrációs költségeit is és racionalizálva üzleti tevékenységét. A KPMG négy hónap alatt üzemelte be élesben rendszerét. A KPMG megbízása is rámutat az Oracle outsourcing szolgáltatásának várható piaci sikerére a nagyvállalatoknál.
A szolgáltatást elsősorban költséghatékonysága, a gyártó által, vagyis első kézből nyújtott, s így a hozzáértést garantáló volta és a működtetés kockázatának átvállalása teheti vonzóvá a hazai nagyvállalatok számára.