Hogy miért ragaszkodunk ennyire a kézzel fogható "hard copy"-hoz? A magyarázat egyszerű: korábban "a szó elszáll, az írás megmarad" igazságát követtük, ami a digitális világban már így szól: "A képernyőtartalom elszáll, a nyomat megmarad." És a monitorokon egyre több szöveg s kép jelenik meg - következésképpen egyre többet nyomtatunk.
Négy évvel ezelőtt Hankiss Elemér egy IT-konferencián a világ "elképiesedéséről" beszélt - akkor még csak sejteni lehetett, hogy mennyire igaza van. Példaként említette az óriásplakátokat, az újsághirdetéseket, a tévéreklámokat, a fogyasztási cikkekre nyomtatott grafikákat, és természetesen szólt az interneten található, onnan letölthető és továbbküldhető képekről. Időközben a digitális fényképezés is robbanásszerű fejlődésen esett át (öt éve még csak minden huszadik, idén már minden ötödik fotó készül film nélküli kamerával), s újabban a mobiltelefonok is "képesek" pillanatfelvételek készítésére (MMS). Az "elképiesedés" visszafordíthatatlan. Ha pedig a szövegek és képek elkészültek, eljön egyszer a nyomtatás ideje is. Nyomtatunk blokkot, mozi- és parkolójegyet, vonalkódot, családi fotót, szakdolgozatot és e-mailt - s minden bizonnyal egyre többet printelünk majd.
Sokat sejtethet a jövőből az is, hogy a HP-Compaq fúziót követően az új cégóriás stratégái úgy döntöttek: önálló képfeldolgozási és nyomtatási üzletágat (IPG) hoznak létre, kétséget sem hagyva afelől, hogy piacvezetőként mennyire gondolják komolyan a nyomtatóipar (közel)jövőbeni felfutását.
Az utóbbi hónapokban szinte minden jelentős printergyártó új termékekkel gazdagította a választékot - összeállításunkban az így kialakult őszi újdonságkínálatot mutatjuk be.