A GfK közleménye szerint Nyugat-Európában a 90 százalék feletti telefonellátottságnak köszönhetően a piackutatás elterjedt eszköze a telefonos megkérdezés, ami olcsóbb, mint a polgárok személyes felkeresése. Másik előnye, hogy szükség esetén így gyorsan, akár egyik napról a másikra is érvényes piaci információk szerezhetők be.
Léteznek kutatások, amelyekhez egyedüli eszköz a telefoninterjú. Ezt alkalmazzák például akkor, amikor valamely reklám tévébeli sugárzásának másnapján tájékozódnak annak fogadtatásáról, hatásáról. A telefonos megkérdezés különösen jól alkalmazható az üzleti életben, a business to business kutatásokban. A kiszemelt válaszadók ugyanis általában nagyon elfoglaltak, a személyes megkérdezésre legtöbbször képtelenek időt szakítani.
A GfK piackutatóinak tapasztalatai szerint Magyarországon egy interjú legfeljebb 20-25 percig tarthat. Ennyi időt szán egy átlagpolgár a kérdések megválaszolására. Ez kevesebb, mint az egyes nyugat-európai országokban elfogadott 35-40 percig tartó válaszadás. A különbség oka az eltérő telefonkultúra, amely az ellátottság növekedésével valószínűleg Magyarországon is változik, fejlődik a jövőben.