A rendszer teljes mértékben automatizált. Az online kötéseket azonnal kötvényre nyomtatják. A folyamatban az ügyfél megválaszthatja a díjfizetés és a kézbesítés módját, helyét, illetve idejét. Ezek az információk a kötvényadatokkal együtt érkeznek meg a CSLPB-hez, ahonnan az ügyfélszolgálat indítja el a kiszállítási folyamatot. (Például ha valaki a Westend üzletközpont internetkávézójában köt utasbiztosítást mondjuk 11.35-kor, mire beér a céghez a Rákóczi út 42. alá, a kötvényt már át is tudja venni, vagy azt 14.00-tól az általa megjelölt helyre szállítják. Ha vidékre kérte a szállítást, akkor az országos képviselői hálózat érintett igazgatóságán keresztül intézik a kézbesítést.)
Online díjfizetés esetén az Inter-Európa Bank Rt. auditált rendszerét használják a biztosítási tétel azonnali, hitelkártyás kiegyenlítésére (amennyiben az ügyfél ezt választja). Az ajánlat adatainak biztonságát Storage Area Networkkel biztosítják, a kötvény átvételekor pedig eredeti aláírást kérnek. A szolgáltatás WAP-on keresztül is elérhető, sőt - mivel a két rendszer ugyanarra az adatbázisra épül - az interneten regisztrált ügyfél lényegesen rövidebb idő alatt tud WAP-on kötni, hiszen sok adatát nem kell megadnia, mert azt a regisztrációból (a korábbi internetes kötésből) veszi a program.
A jövőben a CSLPB szeretné minél kényelmesebbé tenni a tájékozódást a honlapon, illetve még több ügyfélbarát programot fejleszt.